Broccatee Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2010 oKursor porusza viewem i chciałbym aby oGracz nie mógł z niego zniknąć. Jak to zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
copoconaco Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2010 w obiekcie 'oKursor': obliczasz odleglosc: oGracz --> oKursor obliczasz kąt: oGracz --> oKursor i jako wspolzedne x i y obiektu oKursor podajesz: x= oGracz.x+lengthdir_x(odleglosc/2,kąt) y= oGracz.y+lengthdir_y(odleglosc/2,kąt) powinno dzialac ale nie dam glowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bluks Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Mu chodzi aby poza wiewa nie wychodził. Create GML ododk=20//np.</span> Step GML //odległość od krawędzi to ododk if x+ododk<=view_xview { x=view_xview+ododk } if y+ododk<=view_yview { y=view_yview+ododk } if x-ododk>=view_wview { x=view_wview-ododk } if y-ododk<=view_hview { y=view_hview-ododk } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Broccatee Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Dalej nie działa. Pamiętam copo, że w twoim Sheriffie było coś takiego (było bo teraz nie można ściągnąć :D). Może mógłbyś mi użyczyć skrawka swojego kodu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
copoconaco Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2010 to co napisalem to wlasnie opis tego kodu, tylko pamietaj zeby ustawic podazanie viewa za oKursor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CTRL Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2010 GML if hero.x < 0+32 then /*ruszaj viewem?*/ @up: AA, to zwracam honor. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Broccatee Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2010 obliczasz odleglosc: oGracz --> oKursor obliczasz kąt: oGracz --> oKursor A jak mam ją obliczyć (nie bardzo wiem o co chodzi)? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bluks Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2010 To tu masz sprawdzony plik .gmk i na pewno zadziała. Link Jeżeli coś nie tak pisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Broccatee Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2010 To tu masz sprawdzony plik .gmk i na pewno zadziała. Link Jeżeli coś nie tak pisz. Sorki, nie o to mi chodziło - może źle wytłumaczyłem. Czekam tylko na odpowiedź copoconaca na mój poprzedni post. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
copoconaco Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2010 poszukaj point_direction() i point_distance() Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bluks Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2010 To wytłumacz dokładniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Broccatee Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2010 poszukaj point_direction() i point_distance() Wiesz, że dopiero zaczynam z GM'em. Nie możesz dać gotowca? :D Wiem, że muszę obliczyć odległość od oGracz do oKursor, ale nie wiem jak to zrobić. A jeśli chodzi o kąt, to tym bardziej nie wiem co wpisać w point_direction :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bluks Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2010 To człowieku wytłumacz bardziej o co ci chodzi. Nie możesz się ograniczyć do jednej odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waxx Opublikowano 1 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2010 wchodzisz do dokumentacji gma szukasz funkcji point_direction i masz rusz troche wlasny tylek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się