Lordis Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Witam! Mam następujące pytanie. Czy jest możliwość zrobienia imitacji wody w Gm z fizyką "GMPhysics" i tu nie chodzi mi o wodę jaka już jest w tych bibliotekach. Nie wiem jak to wytłumaczyć więc pokaże na screenach i filmiku. Czerwone kulki są to obiekty, które by stanowiły "rogi" wody, na których by się kończyła szata graficzna. A konkretnie chodzi mi czy da się zrobić taką szate graficzną(niebieskie tło kończące się za czerwonymi kulkami), jak tak to jak to zrobić? Szkielet Wody: Woda z szatą: Fizyka uginania się, rozrywania: A o to film, który pokazuję narazie szkieletową wodę w praktyce: Woda 2D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 jak chcesz zrobić to jak ten koleś na filmie, to po prostu zrób kulki o większym sprajcie niż masce. możesz też spróbować napisać jakieś łączenie w drawie. w każdym wypadku nie licz na wybitną wydajność Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Heh ten koleś co zrobił ten filmik to ja :D Ja zrobiłem tą wode lecz właśnie z kuleczek o większym sprite lecz tak jak zauważyłeś muli to kompa strasznie już około 250 kuleczek czyli taki zbiorniczek jak na filmie muli kompa niesamowicie. więc dlatego chce zrobić "łączenie" albo rysowanie "szaty" by zmniejszyć ilośc tych kulek i by realniej wyglądało. Gdy te kulki spadają w ogóle nie przypominają wody :P dlatego chce zrobić coś z tym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragon Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Może spróbujesz te kulki połączyć linią, którą udostępnia nam draw, chyba też tak można zrobić... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 hmmm... tylko jak to zglutowić w jedną całość. Też sie zastanawiałem jak zrobić gluta tego typu:GishMobile.com to jest gra na komórkę o kulce smoły, a mi i kumplowi znudziły się już wszystkie poziomy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Da się to zrobić :P ( jest coś podobnego w mojej grze, wystarczy zmienić kilka rzeczy i będzie bardziej przypominało tą kulkę smoły. https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=21558 ) Powodzenia :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 przeczytałem co dałeś, ale nie mam pomysłu na silnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Tyle powinno wystarczyć :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 eeee... ok. To już kumam, ale jak to drawować i poruszać tym ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Drawować vertexami, poruszać lengthdirami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 vertex: Pro Edtion Only a jakie poruszanie masz na myśli ? obracanie gluta, przemieszczanie całoćci prawo-lewo, czy i to i to naraz ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Każdy ten czerwony punkt ruszasz do jego punktu normalnego z opóźnieniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 ale chodzenie po mapie... no wiesz poruszanie się. czy poruszać wszystkie puntky w prawo, czy od p. środkowego na lengthdirach w kółko Edit: no i jak to w kupe złączyć, żeby sie nie rozpadało ?... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 1 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2010 Przesuwasz środkowy. Najlepiej, jakbyś połączył tylko te punkty, między którymi niema żadnego innego, dodał bezwładność, dobrą grawitację i powinno śmigać :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 bezwładność ?? jak zrobić w GML-u (przypominam, że mam LITE'a ósemki) ..::offtop::.. sorki, że mnie tak długo nie było. już wiem jak drawować - za pomocą trójkątów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 5 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 bezwladnosc? zwykla sila ktora kaze poruszac obiekt mimo iz sie "zatrzymal". jak nadawac obiektowi bezwladnosc? przesuwajac obiekt o wektor bezwladnosci co step, a obliczyc sama bezwladnosc mozna na kilka sposobow. Pierwszy to bezwladnosc poruszania, czyli do wektora bezwladnosci dodajesz wektor wyliczany odejmujac pozycja aktualna od poprzedniej; bezwladnosc uderzenia to przy kolizji zapamietujesz pozycje obecna, obliczasz przesuniecie obiektu po kolizji i odejmujesz od tego ta zapamietana wartosc i dodajesz ja do wektora bezwladnosci. problem robi sie z ograniczeniem sily bezwladnosci, otoz jak sie domyslacie, dodajac bezwladnosc poruszania co step (wedle pierwszego sposobu wyzej podanego) obiekt nigdy sie nie zatrzyma, dla tego dodatkowo po przesunieciu obiektu o wektor bezwladnosci nie bedziemy tego wektora zerowac, tylko zmniejszymy go o wartosc tarcia. Maly kodzik: GML (Create) // wektor bezwladnosci inertX = 0 inertY = 0 // tarcie frict = 1.05 GML (Step) // przesuniecie obiektu o wektor bezwladnosci x += inertX y += inertY // zwalnianie przy uzyciu tarcia inertX /= frict inertY /= frict if( inertX < frict && inertX > -frict) inertX = 0 if( inertY < frict && inertY > -frict) inertY = 0 // dodanie sily bezwladnosci poruszania inertX += x - xprevious inertY += y - yprevious pisane w locie bez GMa wiec wartosc tarcia do ewentualnej poprawki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CTRL Opublikowano 5 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 A może ten twój (chyba twój) silnik fizyczny? tam było multum bajerów! tam też tak jest? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 5 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 tam jest podobnie. pokombinuje cos z tym, zobaczymy jaki stopien realizmu wody da sie osiagnac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 5 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 Nie chciałeś tam przypadkiem zmniejszać prędkości odejmując wartość tarcia (a nie dzieląc)? Teraz będzie przy wysokich prędkościach szybko zwalniał, przy niskich coraz wolniej. Na dodatek strasznie topornie się zatrzyma - ot taka symulacja od prędkości 1.5 1.5 // /1.05 1,43 1,36 1,3 1,23 1,18 1,12 1,06 0 //teraz by było 1,01, ale predkosc zostaje zmniejszona do 0, bo jest < niz wartosc tarcia, czyli 1.05 Także chyba chciałeś tam wstawić GML inertX -= frict*sign(inertX); No i tak dla symbolicznego czepienia się ;) : GML if( abs(inertX) < frict )wygląda trochę lepiej niżGML if( inertX < frict && inertX > -frict) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 5 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 nie, nie chcialem, swiadomie to napisalem, w tarciu to ma sens, w koncu wiem co robie. intensywnosc zwalniania zalezy tutaj wlasnie od tego im tarcie jest wieksze od 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 5 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 ok... w praktyce nie widzę zależności tarcia z prędkością... i ruch lewo-prawo (ten z FAQ) zacina mi aplikacje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 7 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2010 znalazłem przyczynę zawieszenia się komputra... bezwładność - było w tym coś, co zawiesiło test przy najmniejszej próbieruszenia się w osi X, wywaliwszy instancję tak daleko, jak się dać powinno i dalej za rooma... :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 7 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2010 w praktyce nie widzę zależności tarcia z prędkością Looool ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 7 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2010 chodziło o gre... :/ POŁĄCZONO: ma ktoś jakiś pomysł ?? POŁĄCZONO: Proszę Was o pomoc. Otóż, gdy skaczę, wszystko jest OK, ale z poruszaniem lewo-prawo i kombinacjami (u mnie są tylko schody na razie), to glut przykleja się do podłoża i koniec bajki... Jeśli ktoś mógłby mi poradzić, bądź pomóc rozwiązać problem: (...) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 8 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 a poruszanie lewo prawo masz np. speed+=5 czy x+=5 ? E:ojej te trzy kropki to link do pobrania? sory, zaraz sprawdze E2:sprawdziłem u mnie wszystko wyglądało normalnie, nie wiem w czym problem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 8 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 x+=5 ... wcześniej była tam jeszcze bezwładność, ta od ???, i wtedy zamulało... wywaliłem bezwładność i się okazało, że glut się przykleja do podłogi. Nie wiem, jak to rozwiązac :( Edit: trzy kropki są dla mnie standardem dla linków wewnętrzych (gmclan.org) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się