Ignis Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Witam, próbowałem edytować ten kod: GML direction = point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y) image_angle = direction if ( keyboard_check( vk_up )) speed = 5 else speed = 0 tak żeby postać mogla poruszać się również w tył, ale nie udało mi się, jak to powinno być? AD2: na początku wróg ma "rany=0", gdy dostanie ma "rany+=1" i jak zrobić zmianę sprite'a gdy będzie miał rany wynoszące 1? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 GML if keyboard_check( vk_up ) {speed = 5} else if keyboard_check( vk_down ) {speed=-5} else {speed = 0} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arekadiusz Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Do drugiego: GML if rany=1 { sprite_index = nazwa_nowego_spritea } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignis Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Co do pierwszego Ad, działa :) Kurcze, działa ale jednorazowo, jak powinno być wpisane dodawanie do zmiennej? Ja mam tak (pewnie źle...) rany+=1 w zderzeniu z pociskiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arekadiusz Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Nie rozumiem. Chcesz aby gdy do zmiennej rany dodała się liczba 1(bo rozumiem że dodaje się kilka razy w jednym obiekcie),aby zakażdym razem sprite zmieniał się na inny? A z dodawaniem do zmiennej to z tego co mi wiadomo jest dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignis Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Tak chcę by za każdym trafieniem we wroga zmieniała mu się zmienna "rany" i sprite Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Zrób sprite i w nich po kolei klatki, jak się niszczy (pierwsza - cały i zdrowy, potem się niszczy i niszczy a i niszczy). I teros: GML image_index=ranyjulek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się