Kubaka Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Witam! Oto moj scrypt: GML var szerokosc,wysokosc,dlhp,dlmp,x_hp,y_hp,x_mp,y_mp; szerokosc = 50 wysokosc=10 x_hp=host.x-25 y_hp=host.y-35 dlhp=global.hphost/global.maxhphost *szerokosc draw_set_color(merge_color(c_red,c_green,global.hphost/global.maxhphost)) draw_rectangle(x_hp,y_hp,x_hp+dlhp,y_hp+wysokosc,0) draw_set_color(c_black) draw_rectangle(x_hp,y_hp,x_hp+szerokosc,y_hp+wysokosc,1) if (global.hphost < 0)global.hphost=0; if (global.hphost > global.maxhphost)global.hphost=global.maxhphost if (global.mphost < 0)global.mphost=0; if (global.mphost > global.maxmphost)global.mphost=global.maxmphost Usiłuję aby taki pasek życia pojawiał się przy każdym obiekcie 'host'. Możecie mi pomóc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Usuń wszelkie globale. Zadziała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubaka Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Zrobiłem jak mi powiedziałeś lecz mam jeden problem. Ww scrypt mialem wpisany w evencie draw. Jezeli w obiekcie 'host' wstawiam ten scrypty w draw'ie to pokazuje sie tylko pasek(1) natomiast hostow nie widac. Moglbys mi powiedziec do jakiego eventa powinienem to wklepac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2010 gdy włączasz draw, wyłaczasz rysowanie sprita GML /* draw */ // to, co miales, plus: draw_sprite(sprite_index,image_index,x,y) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micha_i Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2010 oprócz tego skryptu, w draw musisz dać draw_sprite(x,y,spr_host) rozumujesz już? (gdy pisałem, to Mentossa jeszcze nie było) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubaka Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2010 czym sie rozni sprite od image? nie moge tego pojac ... E: Zrobiłem jak powiedzieliscie i w dalszym ciagu obiekt jest przypisany tylko do 1 obiektu... nie ma zmiennych globalnych wiec nie rozumiem co jest?! E: Jednak tych obiektow juz jest sporo tylko ciagle sa w jednym miejscu(nad jednym hostem) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Sprite to obrazek, image to jego klatka. A co do tego... x_hp=host.x-25 y_hp=host.y-35 Host, to obiekt. Skoro kod odnosi się do siebie samego, to nie piszesz host.x , tylko: GML x_hp=x-25 y_hp=y-35 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubaka Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2010 KOCHAM WAS!!! :D :D :D :D Dziekuje Bardzo Serdecznie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się