Skocz do zawartości

Zablokowane Akcja po przytrzymaniu guzika


Arekadiusz

Rekomendowane odpowiedzi

Wyskakuje taki błąd:

 

___________________________________________

ERROR in

action number 1

of Step Event

for object obj_czerwonasluchawka:

 

Error in code at line 4:

a+=1

^

at position 2: Wrong type of arguments to +.

 

 

I chciałem, aby trzeba było przytrzymac przycisk myszy na jakimś obiekcie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak to działa z LPM'em ale:

 

GML
/* CREATE */

piec_sekund=0;

piec_skonczone=false

 

GML
/* STEP */

if keyboard_check(vk_space) and piec_skonczone=false

{

piec_sekund+=1;

if piec_sekund>=5*room_speed

{

// akcja

piec_sekund=0

piec_skonczone=true

}

}

 

GML
/* STEP */

if keyboard_check_released(vk_space)

{

piec_skonczone=false

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML (Create)
time=0; // tworzenie timera i ustawianie na 0 (gotowość)</span>

GML (Step)
if keyboard_check(vk_space) // czy spacja wciśnięta

{

if time>=0 time+=1; // jeśli nie wykonano jeszcze akcji, odliczaj

if time>=5*room_speed // jeśli minęło 5 sekund

{

//akcja

time=-1; // ustawianie timera na -1 (wykonanie akcji)

}

}

else time=0; // jeśli nie wciśnięta spacja (czyli puszczono) zeruj timer (gotowość)</span>

 

Teraz nie wykona ci się, puki drugi raz nie wciśniesz spacji, jeśli chcesz co pięć sekund, bierz ten kod:

 

GML (Create)
time=0; // tworzenie timera i ustawianie na 0</span>

GML (Step)
if keyboard_check(vk_space) // czy spacja wciśnięta

{

time+=1; // odliczaj

if time>=5*room_speed // jeśli minęło 5 sekund

{

//akcja

time=0; // zerowanie timera

}

}

else time=0; // jeśli nie wciśnięta spacja (czyli puszczono) zeruj timer</span>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co jeżeli chciałbym aby ta akcja działa się po przytrzymaniu lewego przycisku myszy?

 

Bo tak mi nie działa:

GML
if mouse_check_button(mb_left);

{

time+=1; // odliczaj

if time>=5*room_speed // jeśli minęło 5 sekund

{

show_message("OK")

time=0; // zerowanie timera

}

}

else time=0; // jeśli nie wciśnięta spacja (czyli puszczono) zeruj timer</span>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...