gothicner Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Witam ponownie! Mam dwa pytania na temat zmiennych: 1. Co zrobić żeby do każdej zmiennej był pokazany Napis i wartość tej zmiennej o wybranym kolorze 2. Co zrobić żeby wartość zmiennej "name" równał się temu co zostanie wpisane w okienko które wyskoczy przy rozpoczęciu room'u? Za pomoc przeogromnie dziękuję :rolleyes: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 1.: robisz to w draw. Wpisać musisz: GML draw_set_color(wybranyKolor) draw_text(x,y,'Napis: '+string(zmienna)) draw_set_color(c_black) //aby dalej rysowało już normalne napisy</span> 2.: tam, gdzie twój room sie rozpoczyna: GML name=get_string('To co chcesz, aby wyświetlało się nad okienkiem','to, co chcesz aby przy starcie okienka było już tam wpisane') Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wikku9 Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 to ja wypiszę kolory które możesz użyć: (constanty) c_aqua c_black c_blue c_dkgray c_fuchsia c_gray c_green c_lime c_ltgray c_maroon c_navy c_olive c_orange c_purple c_red c_silver c_teal c_white c_yellow możesz też stworzyć własny kolor funkcjami make_color_rgb(red,green,blue) make_color_hsv(hue,saturation,value) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Drugie pytanie, druga odpowiedź: GML room_caption='hejhejhjehej' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 w takim razie, żeby cię dobić kolorami łap to: kolorki RGB wpisujesz to, co jest narysowane za 'RGB', zmieniając '-' na ',' palety HSV nie udało mi się znaleźć :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gothicner Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 a skoro mam zmienną "Name" w create objectu player to zo mam tam wpisać? tzw. mam tam wpisać np. Name = brak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wikku9 Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 name = "" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 GML name="" stworzy ci pustego stringa. Ma on to w miejscu, gdzie zaczyna się room/gra. w wypadku rooma wstawia to w create jakiegoś obiektu i GML name="" na początku jest zbędne, bo nadając wartość w create tym samym definiujemy zmienną. Przy: ADD EVENT --> OTHERS --> GAME START, obiekt musi być w pierwszym roomie, a ev. 'game start' wykonywany jest wcześniej, więc definiując tam zmienną, nie musimy tego robić w ev. 'create' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gothicner Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 A jak zrobić żeby global.exp kiedy równa się tyle co global.Next_lvl to wtedy global.Lvl jest równe +1 a global.Next_lvl jest równe *= 2 Exp? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 if global.exp = global.nxtlvl { global.lvl+=1 global.nxtlvl*=2 global.exp=0 } odradzam nazwanie zmiennej 'exp' bo jest funkcja matematyczna o takiej nazwie i może wypluć błąd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 można zawsze nazwać krócej po prostu "xp" @3 posty wyżej: nie powinno być łapane w apostrofy: name='' - o tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gothicner Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 if global.exp = global.nxtlvl { global.lvl+=1 global.nxtlvl*=2 global.exp=0 } odradzam nazwanie zmiennej 'exp' bo jest funkcja matematyczna o takiej nazwie i może wypluć błąd. Nie działa <_< . gdy xp jest równe nast_lvl to lvl zostaje takie same :crying: . ps. wpisalem to w create wiec moze mam gdzie indziej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pamparampa Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 wpisz to w step Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 właśnie. w STEP. wtedy będzie sprawdzało nie tylko przy stworzeniu instancji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się