Skocz do zawartości

Przesuwanie pudełka


saper

Rekomendowane odpowiedzi

No to sam sobie udzieliłeś odpowiedzi. :)

Trzeba Ci tylko to ubrać w kod.

GML
if( keyboard_check( vk_left ) ) // jesli gracz porusza sie w lewo

{

pudelko = instance_position( x - 1, y, obiektPudelka );

if( pudelko != noone ) // instance_position wraca ID obiektu lub noone, czyli brak obiektu

{

pudelko.x -= 1; // przesuwamy pudelko

}

}

else if( keyboard_check( vk_right ) ) // jesli gracz porusza sie w prawo

{

// analogiczna sytuacja

pudelko = instance_position( x + sprite_width + 1, y, obiektPudelka ); // po prawej

if( pudelko != noone )

{

pudelko.x += 1; // w prawo

}

}

 

EDIT

https://gmclan.org/up152_12_180410_gm8_moving_boxes.html

 

EDIT 2

https://gmclan.org/up152_12_180410_gm8_movi...ulti_boxes.html

Przesuwanie pudełek pudełkami gdy jedno z nich jest pchane przez gracza.

Zmieniłem też z instance_position na collision_line i wykożystałem bboxy obiektów. Trochę bardziej uniwersalne i dokładniejsze rozwiązanie. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...