saper Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Nie wiem jak zrobić żeby pudełko przesuwało się w obie strony a nie tylko w jedno , czyli chodzi mi o to , że jak gość będzie po lewej stronie to pudełko przesuwa się w lewo a jak po prawej to w prawo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoxiPol Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Sprawdzaj pozycje gracza, i w ten sposob sprawdzaj, w ktora strone ma isc skrzynka: player.x > skrzynia.x itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2010 No to sam sobie udzieliłeś odpowiedzi. :) Trzeba Ci tylko to ubrać w kod. GML if( keyboard_check( vk_left ) ) // jesli gracz porusza sie w lewo { pudelko = instance_position( x - 1, y, obiektPudelka ); if( pudelko != noone ) // instance_position wraca ID obiektu lub noone, czyli brak obiektu { pudelko.x -= 1; // przesuwamy pudelko } } else if( keyboard_check( vk_right ) ) // jesli gracz porusza sie w prawo { // analogiczna sytuacja pudelko = instance_position( x + sprite_width + 1, y, obiektPudelka ); // po prawej if( pudelko != noone ) { pudelko.x += 1; // w prawo } } EDIT https://gmclan.org/up152_12_180410_gm8_moving_boxes.html EDIT 2 https://gmclan.org/up152_12_180410_gm8_movi...ulti_boxes.html Przesuwanie pudełek pudełkami gdy jedno z nich jest pchane przez gracza. Zmieniłem też z instance_position na collision_line i wykożystałem bboxy obiektów. Trochę bardziej uniwersalne i dokładniejsze rozwiązanie. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się