alwin Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Siemka, mam prośbę.. może mi ktoś lekko podpowiedzieć jak rozwiązać problem poruszania się jednostek jak w grach RTS? tzn zaznaczam jednostkę i klikam na mapie- idzie tam, zanzaczam inną, klikam - pędzi:) Nie wiem czy mam tak ściśniętą czachę dzisiaj czy co.. ale nieźle się zakręciłem z tym:/ Bo mam tak- W CREATE JEDNOSTKI GML zaznaczona =false; ruch = false; cel =noone; W STEP JEDNOSTKI GML if(ruch){ if(instance_exists(cel)){ cel.jednostka= id; if(point_distance(x,y,cel.x,cel.y)>5){ move_towards_point(cel.x,cel.y,3) // mp_potential_step(cel.x,cel.y,3,1) } } } W STEP OBJ MOUSE (znacznik gdzie ma isc jednostka) GML if(point_distance(x,y,jednostka.x,jednostka.y))<5{instance_destroy()} W RIGHT PRESSED OBIEKTU KONTROL GMLif(instance_exists(global.zaznaczona_jednostka)){ mouse = instance_create(mouse_x,mouse_y,obj_mouse) global.zaznaczona_jednostka.ruch = true; global.zaznaczona_jednostka.cel = mouse; } Nieźle namieszałem co?.. Ale się ucze i może źle myslę w niektórych momentach. W sumie mi to działa tylko kiedy klikam jednostką gdzie ma iść- ciągle mi się tworzą te obiekty obj_mouse, a znika tylko ten do którego dojdzie jedniostka.. jak zrobić żę tworzę dla danego unita jeden ten znacznik, a jezeli zmienię jego ruch np. kliknę gdzieś indziej to ten znacznik tylko zmienia położenie a nie tworzy się nowy? Edycja: Od razu powiem że moim celem jest zrobienie także zaznaczania 'kwadratem' np kilku jednostek i wytyczenia im ruchu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 https://gmclan.org/up6357_12_zaznaczanie.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alwin Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Marcq dzieki, choć w Twoim przykładzie przy wytyczaniu drogi jednostce sama sie odznacza.. Ale rozwiązałem problem- zminiłem kod right pressed na GML if(instance_exists(global.zaznaczona_jednostka)){ // jest jakas jednostka zaznaczona i gdy klikamy if(!instance_exists(global.zaznaczona_jednostka.cel)){ // jezeli jednotksa nie posiada znacznika gdzie ma iosc mouse = instance_create(mouse_x,mouse_y,obj_mouse) // utworz znacznik global.zaznaczona_jednostka.ruch = true; // ustaw ze jednostka ma isc global.zaznaczona_jednostka.cel = mouse; // e celu znacznika mouse } else { global.zaznaczona_jednostka.cel.x = mouse_x;global.zaznaczona_jednostka.cel.y = mouse_y;} dzieki temu nie tworzy sie nowy znacznik tylko stary się przemieszcza:) Kolejny problem - po naciśnięciu jednostki do zmiennej globalnej global.jednostka_zaznaczona dodaje mi zmienną id tego obeiktu. A co kiedy mam zaznaczone kilkanaście jednostek? Jak to zrobić za pomocą tablic? Bo w pomocy totalnie nic nie ma na ich temat:/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adriann Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Może usuń global.;p wtedy będzie czytało oddzielnie dla każdej jednostki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 nowa wersja: https://gmclan.org/up6357_12_795602e944.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2010 działa tylko z lewego-górnego rogu jednostki, po przejechaniu jednostki, ale nie puszczeniu PPM, mimo cofnięcia myszy, jednostka sie nie odznacza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2010 bugi poprawione: https://gmclan.org/up6357_12_3898fd5810.html tylko jeszcze musze wykombinować by duchy nie wbijały się w siebie E: można jeszcze w object0 zmienic event "global left button" na "global left pressed" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2010 trochę to przerobiłem - masz zaznaczanie z czterech stron i ładniejszy prostokącik. dodałem tło, żeby ten prostokącik spełniał zadanie :D łap -> (...) edit: zmiana wersji... są niestety troszeczke niezręczne i sie nawzajem zacinają, ale nie mam innego pewnego pomysłu, a młodsza siostra wywala mnie z kompa... teraz sie w jednego nie wbijają. nad blokowaniem pomysle później Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alwin Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Już sobie poradziłem:) Oto moje- daję wersję exe bo to jest jeden z projektów moich.. zaznaczanie- lewy przycisk myszu lub kwadrat też lewym, chodzimy jednostkami prawym. 2x klik i wybieramy wszystkie jednostki danego typu na mapie. Te brązowe kulki to pracownicy, klik prawym na drzewach lub kopalni i będą zbierać. Są także łucznicy i piechurzy:) Powoli podchodźcie do wrogów i patrzcie na walkę;) https://gmclan.org/up6389_4_alwin_rts.html Grafika moja:P oprócz terenu- textura. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2010 :(( rar - zzipujesz ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alwin Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Dobrze, zaraz dodam. https://gmclan.org/up6389_3_alwin_rts.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2010 :D:D:D:D FAAAJNE :D drawowanie liczb z lewego górnego rogu ustaw na view_xview[0]+liczba i to samo z osią y... jak ci sie nie uda, to mi podeślij w gm'ku którymś. mam GM 8, wiec mi odpali wszystko, tylko potem bedziesz musiał pop-up messy wywalić bo na pro mnie nie stać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alwin Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Mnie tez nie stać :) Ten błąd juz naprawiony co mówiłeś, działam dalej tą strategię, może akurat cos fajnego wyjdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2010 zrób w tym kwadracie co złoto i drewno do tego noszą rekrutację... po raz 12 odpaliłem tą gre i dopiero teraz zauważyłem, że łucznicy creatują strzały... do tej pory przeciwnik dochodził do nich, zanim zaczeli strzelac... pikinierzy + łucznicy + podchodzenie po kolei i wabienie ofiar (tzn. taktyka) = zwycięstwo nad różowymi Edit: mógłbyś jeszcze powiększyć viewa (w tym okienku prawie nic nie widać), zrobić grupowanie (masz zaznaczone, wciskasz ctrl i 0, zaznaczeni przyjmują oddział=0; nie masz zaznaczone, klikasz 0, wszyscy którzy mieli oddział=0 zaznaczają sie;;; takie coś było w "Age Of Empires II") Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alwin Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Wiem wiem.. właśnie totaj nie klikamy np łucznikami na wrogu aby go atakował. Podchodzimy powoli a łucznicy robią swoje. trzeba micrować- uciekac itp.. Ale np pikinierzy atakują kiedy klikniesz na wroga. Spoko rekrutacja bedzie, a jak sprawuje sie zaznaczanie i kolizje? ujdą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2010 piki atakuja jak wróg jest blisko - potrafią nawet go gonić, za to ja właśnie łucznikami na chama w oddział... zaznaczanie - jestem przyzwyczajony do zaznaczania prawym i wskazywania drogi lewym, ale to co zrobiłeś jest ok. kolizje - nie wiem o które kolizje chodzi, ale to, że sie rozsuwają jak ktoś idzie jest świetne. dodatkowa uwaga - jak zbierają drewno czy złoto, to po prostu biorą to złoto, jakby leżało na ziemi, a przecież mają je wydobywać, nie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alwin Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Hehe no tak! Ale przecież to nie jest grywalne demo, pokazuje tutaj tylko jak rozwiązałem problem tego tematu:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2010 racja... mój najlepszy (do tej pory) wynik: typ................................ilość...........................max ____________________________________________ złoto..............................1000.........................1000 drewno................2000 (i nadal przybywa)..........- WIEŚNIACY......................12............................12 pikinier.............................1.............................16 łucznik..............................5.............................10 ___________________________________________ wróg.................................0..............................? edit: teraz zauważyłem: Mnie tez nie stać smile.gif Ten błąd juz naprawiony co mówiłeś, działam dalej tą strategię, może akurat cos fajnego wyjdzie. a popup'a że "created with game maker" ni ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alwin Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Niedługo dam Ci lepsze demko, jak chcesz mozesz byc moim testerem (słono płacę) teraz zauważyłem: CYTAT Mnie tez nie stać smile.gif Ten błąd juz naprawiony co mówiłeś, działam dalej tą strategię, może akurat cos fajnego wyjdzie. a popup'a że "created with game maker" ni ma Wiem:) Mnie nie stać, moich pracodawców juz tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2010 AAAaaaaahhhhhaaaaaa... płacić nie musisz - testowanie RTS-a, nad którym ktoś jednak trochę siedział to przyjemność edit: czysta przyjemność* Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 nowy wynik mam. 0 starat, wszyscy rozwaleni, a las czeka na wielkie karczowanie Edit: teraz takie pytanie mnie naszło... jak rozwiązałeś ten problem z kolizją ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się