Skocz do zawartości

Zdarzenia w roomach


Bollo

Rekomendowane odpowiedzi

nie pomoze persistent, bo jak zniszczy to obiekt w room 2 nie bedzie istnial. jedyne wyjscie to instance_change() na ten ktory ma persistent, badz podobny sposob na utworzenie obiektu z samym efektem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stwórz obiekt z persistent. Dodaj mu variable "zniszcz" to 0. I w obiekcie, który ma coś zrobić by się zniszczył ten drugi obj w innym roomie, "obj_tencomazniszcz.zniszcz" to 1. I w tamtym obiekcie w roomie2 warunek jeśli "obj_tencomazniszcz.zniszcz" jest 1, to się niszczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli efekt ma zachodzić w innym roomie, niż walczyło się z przeciwnikiem (bo to pewnie o coś takiego chodzi), to pierwszy room olać, bo pewnie i tak do niego się nie wraca. W drugim w innym obiekcie zrobić od razu efekt zniszczenia, a x i y ustalić taki, jaki był w roomie pierwszym.

 

Bollo, wyjaśnisz to wreszcie bardziej ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, nie denerwuj się :] .

Teraz już rozumiem o co chodzi (inni też zapewne nie zrozumieli).

 

Jak już zabijesz smoka, ustawiasz sobie jakąś zmienną globalną, np.

GML
global.zabilemjestemhardkorem=1

A potem u tego ludka robisz:

GML
if global.zabilemjestemhardkorem=1

{ /*rob costamtamtaramtam - wykonujesz ten efekt*/ }

Tylko pamiętaj, że jak nie zrobisz wszystkiego odpowiednio, to za każdym razem po wchodzeniu do room2 (przed jaskinią) ludek będzie robił efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...