Skocz do zawartości

Dwie rzeczy związane z gra


blondi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,znowu xD mam problem z dwiema rzeczami,

1.Chciałbym zrobić pasek na 10 slotów w kótre moge przeciągnąc lub wybrać wyuczony czar i jak zrobić warunki żeby sprawdzał czy mam wyuczony czar i dododawał do listy wyboru(lub mógl przeciagnac na quickslota)i żeby wiedział zże po nacisnieciu 1 ma robic np kule ognia ktora wybralem?

 

2.persistent,skoro mam garczas ktory przchodzi z roomu do roomo jak zrobic zeby przeciwnicy ktorych zabilem lub zniszczone przedmioty po powrocie do tego samego roomo znowu nie istniały?wygląda to tak jakby z kazdym powrotem sie odradzaly a tak nie chce zeby bylo,

 

prosiłbym o pomoc xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chodzi mi o sam persistent,wiem gdzie to jest.Inaczej mam 2 roomy w jednym zaczynam i mam potworki i w drugim tez mam,jak ustawie persistent tym pierwszym to będą też w drugim roomie,a nie chce tak,chce jedynnie żeby pamiętały że zostały zabite i nie powracały nagle jak wrócę z powrotem do roomu.A jak dam w room persistent to wtedy wszystko będzie w następnym ;|,a nie o to mi chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mówię, opcja persistent w roomie, nie obiektach. Nie rozumiesz chyba działania tych funkcji.

 

https://gmclan.org/up152_11_persistent.html GM6

https://gmclan.org/up152_12_persistent.html GM7

PPM zmienia roomy, klikanie LPM niszczy instancje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musze jeszcze raz popatrzeć,jak zawsze ustawiałem persistent roomu,to wszystko z niego istniało w drugim tyle że nie było tego widać...hmmm może mam coś gdzie indziej co jest tego powodem,muszę obadać czemu,ale i tak dzięki wielkie xD

 

P.S teraz dbam o pisownie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieje że obiekt gracza nie będzie problemem teraz jedyne obiekty które mają persistent to gracz,kursor(chowa dużo zmiennych i rysuje hud),no i jeszcze jeden obiekt odpowiedzialny za questy.Wieć i tak dzięki teraz już działa jakoś :)teraz zostaną sprawa z tymi quickslotami xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będziesz musiał zmieniać pozycję gracza po przejściu do innego rooma. Gdy każdy room ma taki sam rozmiar to nie problem bo wtedy to działa jak zwykły warp. W sumie ja bym zrobił coś w rodzaju punktów kontrolnych i powiązał je ze sobą, punkt wejścia z punktem wyjścia i wtedy odpowiednio manipulować pozycją gracza gdy wchodzi do jednego lub drugiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam porobione już przechodzenie:)Tylko teraz sprawdzam błędy,bo zdarza się jak gracz przechodząc z roomu wpada na kamień w następnym i jest kłopot mały wtedy.Ale każdy room u mnie jest taki sam 1600x1600 więc będzie dobrze,jedyne co w sumie mi zostało z tych trudniejszych to quicksloty, ekwipunek mam bronie wszystko działają,zaczynam robić questlog a'la diablo (np gotowe 6 questów które trzeba aktywować u kogoś).więc prawie to wszystko najgorsze już za mną xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki,taki ze mam 10 slotów,i po tym że jak np ustawie sobie na pierwszym slocie np kule ognia i nacisnę 1(sloty ponumerowane od 1-0)to poleci kula ognia itd,chodzi o to żeby uprościć kod,i żeby wiedział że jeżeli w slocie jest dany czar,to po naciśnięciu cyfry zacząłby "czary mary"nie mam pojęcia jak to zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmienne odpadają,za dużo warunków zakłądając że miałbym np 30 czarów to jeden slot musiałby mieć 30 warunków które by sprawdzały jaki czar jest,co daje 10 slotów razy 30 warunków 300 warunków w tym samym czasie,a to niezbyt pasuje,ostatnio bawiłem sie z plikami ini i ds_map,udalo mi sie co prawda zobic czary ale nie potrafie zrobic ze dopiero te wyuczone można itd wiec nie wiem jak na razie nic -.-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie sprawa z 1) jest o tyle problematyczna, że nie wiemy jak wygląda u Ciebie system nauki czarów etc.. Wymagasz więc od nas byśmy napisali Ci cały systemik i dodali do tego quick sloty. Co jak co, ale ten problem był wałkowany tyle razy, że prawdopodobnie niewiele osób ma tak naprawdę ochotę pisać wszystko jeszcze raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, zrób mniej więcej tak

GML (Create)
for( i = 0; i <= 9; i += 1 )

quickslot = noone;

GML (Step)
for( i = 0; i <= 9; i += 1 )

{

if( quickslot != noone ) // czy slot nie jest pusty

{

if( keyboard_check_pressed( 48 + i ) ) // czy naciśnięto klawisz z zakresu 0-9

{

// sprawdzenie warunków czy może użyć czasu i ewentualne użycie czaru z tego slota

}

}

else

{

// slot pusty

}

}

No i oczywiście wstawiasz coś do slota N
GML
quickslot[N] = <ID czaru>;
i usuwasz
GML
quickslot[N] = noone;
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

własnie że nie chcę mieć gotowego,chce wiedzieć tylko jaki będzie najszybszy i najbardziej optymalny sposób,jak pisałem zrobiłe juz na ds_map i z plikami "ini"ale nie do końca mi wyszło to,więc nie wiem czy jest jakiś inny sposób,ja miałem pętle która wyczytywała z ini czary itd,ale w ten sposób kazdy mógł z ini zrobić co chce

 

EDIT:

byłeś szybszy niż moja odp xD,dzięki wielkie spróbuje to pozmieniać pod siebie i może wyjdzie mi wreszcie efekt którego oczekujexD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...