blondi Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Witam,znowu xD mam problem z dwiema rzeczami, 1.Chciałbym zrobić pasek na 10 slotów w kótre moge przeciągnąc lub wybrać wyuczony czar i jak zrobić warunki żeby sprawdzał czy mam wyuczony czar i dododawał do listy wyboru(lub mógl przeciagnac na quickslota)i żeby wiedział zże po nacisnieciu 1 ma robic np kule ognia ktora wybralem? 2.persistent,skoro mam garczas ktory przchodzi z roomu do roomo jak zrobic zeby przeciwnicy ktorych zabilem lub zniszczone przedmioty po powrocie do tego samego roomo znowu nie istniały?wygląda to tak jakby z kazdym powrotem sie odradzaly a tak nie chce zeby bylo, prosiłbym o pomoc xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sentel Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 przchodzi z roomu do roomo Popraw pisownie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 2. Opcja persistent w ustawieniach rooma ( zakładka settings ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blondi Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 nie chodzi mi o sam persistent,wiem gdzie to jest.Inaczej mam 2 roomy w jednym zaczynam i mam potworki i w drugim tez mam,jak ustawie persistent tym pierwszym to będą też w drugim roomie,a nie chce tak,chce jedynnie żeby pamiętały że zostały zabite i nie powracały nagle jak wrócę z powrotem do roomu.A jak dam w room persistent to wtedy wszystko będzie w następnym ;|,a nie o to mi chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 No to mówię, opcja persistent w roomie, nie obiektach. Nie rozumiesz chyba działania tych funkcji. https://gmclan.org/up152_11_persistent.html GM6 https://gmclan.org/up152_12_persistent.html GM7 PPM zmienia roomy, klikanie LPM niszczy instancje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blondi Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Musze jeszcze raz popatrzeć,jak zawsze ustawiałem persistent roomu,to wszystko z niego istniało w drugim tyle że nie było tego widać...hmmm może mam coś gdzie indziej co jest tego powodem,muszę obadać czemu,ale i tak dzięki wielkie xD P.S teraz dbam o pisownie :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Bo masz ustawione persistent w obiektach, dlatego nie chcą cholery zniknąć po zmianie rooma. Opcja persistent w roomie zachowuje jego stan. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blondi Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Mam nadzieje że obiekt gracza nie będzie problemem teraz jedyne obiekty które mają persistent to gracz,kursor(chowa dużo zmiennych i rysuje hud),no i jeszcze jeden obiekt odpowiedzialny za questy.Wieć i tak dzięki teraz już działa jakoś :)teraz zostaną sprawa z tymi quickslotami xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Będziesz musiał zmieniać pozycję gracza po przejściu do innego rooma. Gdy każdy room ma taki sam rozmiar to nie problem bo wtedy to działa jak zwykły warp. W sumie ja bym zrobił coś w rodzaju punktów kontrolnych i powiązał je ze sobą, punkt wejścia z punktem wyjścia i wtedy odpowiednio manipulować pozycją gracza gdy wchodzi do jednego lub drugiego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blondi Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Ja mam porobione już przechodzenie:)Tylko teraz sprawdzam błędy,bo zdarza się jak gracz przechodząc z roomu wpada na kamień w następnym i jest kłopot mały wtedy.Ale każdy room u mnie jest taki sam 1600x1600 więc będzie dobrze,jedyne co w sumie mi zostało z tych trudniejszych to quicksloty, ekwipunek mam bronie wszystko działają,zaczynam robić questlog a'la diablo (np gotowe 6 questów które trzeba aktywować u kogoś).więc prawie to wszystko najgorsze już za mną xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Jaki masz problem z kłikslotami ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blondi Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 jaki,taki ze mam 10 slotów,i po tym że jak np ustawie sobie na pierwszym slocie np kule ognia i nacisnę 1(sloty ponumerowane od 1-0)to poleci kula ognia itd,chodzi o to żeby uprościć kod,i żeby wiedział że jeżeli w slocie jest dany czar,to po naciśnięciu cyfry zacząłby "czary mary"nie mam pojęcia jak to zrobić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 No to zrób sobie zmienne - sloty: slot1,slot2 czy cuś takiego i przypisuj im czary. A przy wywoływaniu czaru z danego slota, wyczytasz ze zmiennej jaki to czar, po czym go wykonasz. Ale samego czaru też nie zrobisz sam ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoxiPol Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 To nie lepiej zrobic tablice? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 A nie łatwiej dla niego zrobić zmienne ? W sumie bez różnicy :P . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blondi Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 zmienne odpadają,za dużo warunków zakłądając że miałbym np 30 czarów to jeden slot musiałby mieć 30 warunków które by sprawdzały jaki czar jest,co daje 10 slotów razy 30 warunków 300 warunków w tym samym czasie,a to niezbyt pasuje,ostatnio bawiłem sie z plikami ini i ds_map,udalo mi sie co prawda zobic czary ale nie potrafie zrobic ze dopiero te wyuczone można itd wiec nie wiem jak na razie nic -.- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Ogólnie sprawa z 1) jest o tyle problematyczna, że nie wiemy jak wygląda u Ciebie system nauki czarów etc.. Wymagasz więc od nas byśmy napisali Ci cały systemik i dodali do tego quick sloty. Co jak co, ale ten problem był wałkowany tyle razy, że prawdopodobnie niewiele osób ma tak naprawdę ochotę pisać wszystko jeszcze raz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 zakłądając że miałbym np 30 czarów to jeden slot musiałby mieć 30 warunków które by sprawdzały jaki czar jest,co daje 10 slotów razy 30 warunków 300 warunków w tym samym czasie Nie musisz tyle ich mieć ;O . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Dobra, zrób mniej więcej tak GML (Create) for( i = 0; i <= 9; i += 1 ) quickslot = noone; GML (Step) for( i = 0; i <= 9; i += 1 ) { if( quickslot != noone ) // czy slot nie jest pusty { if( keyboard_check_pressed( 48 + i ) ) // czy naciśnięto klawisz z zakresu 0-9 { // sprawdzenie warunków czy może użyć czasu i ewentualne użycie czaru z tego slota } } else { // slot pusty } } No i oczywiście wstawiasz coś do slota NGML quickslot[N] = <ID czaru>; i usuwaszGML quickslot[N] = noone; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blondi Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 własnie że nie chcę mieć gotowego,chce wiedzieć tylko jaki będzie najszybszy i najbardziej optymalny sposób,jak pisałem zrobiłe juz na ds_map i z plikami "ini"ale nie do końca mi wyszło to,więc nie wiem czy jest jakiś inny sposób,ja miałem pętle która wyczytywała z ini czary itd,ale w ten sposób kazdy mógł z ini zrobić co chce EDIT: byłeś szybszy niż moja odp xD,dzięki wielkie spróbuje to pozmieniać pod siebie i może wyjdzie mi wreszcie efekt którego oczekujexD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się