Skocz do zawartości

Ruszenie Wieva przy krawędzi ekranu


alwin

Rekomendowane odpowiedzi

Mam sobie rooma 1024x1024 a wiev na 1024x768

Chcę aby przy dojechaniu do krawędzi ekranu wiev mi się przesuwał w daną stronę.

Zrobiłem to tam- mam obj_mouse w którym x=mouse_x, y=mouse_y, w w ustawieniach rooma object following- obj_mouse hbor,vbor = 32, hsp,vsp = 10. No i powinien mi się poruszać przy każdym stepie o te 10 pix tak? bo mi to działa w ten sposób że gdy dochodzę do bordera roomu to przesuwa mi się- to fakt, ale jednorazowo o te 10 pixeli.. kiedy wracam myszką to wiev znów przsuwa się na starą pozycję:/

 

ocb? Coś źle robię? jakis sposób na to macie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
if x>view_xview+(szerokosc viewa)

{obj_centrum.speed=2;obj_centrum.direction=0}

else if x<view_xview+5

{obj_centrum.speed=2;obj_centrum.direction=180}

else if y>view_yview+(wysokosc viewa)

{obj_centrum.speed=2;obj_centrum.direction=270}

else if y<view_yview+(wysokosc viewa)

{obj_centrum.speed=2;obj_centrum.direction=90}

 

E:to wszystko w obj_mouse

 

E: jeszcze

GML
else

{obj_centrum.speed=0}

 

E2: O jej chyba cos naknocilem bo mi niezabardzo dziala zaraz cos wykombinuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
x=mouse_x

y=mouse_y;

 

if (x>view_xview+1200) {obj_centrum.speed=2;obj_centrum.direction=0}

else if x<view_xview {obj_centrum.speed=-2;obj_centrum.direction=180}

else if y>view_yview+(600) {obj_centrum.speed=2;obj_centrum.direction=270}

else if y<view_yview {obj_centrum.speed=2;obj_centrum.direction=90}

 

to mam w obj_mouse, room idzie za obj_centrum. Ale dalej mam to samo co na początku! :blink: tzn przesuwa się tylko raz mi ten view.. juz sam zgłupiałem o co tu moze chodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DObra dosc editow to jest juz total dobrze:

GML
if x>view_xview+500

{obj_centrum.speed=2;obj_centrum.direction=0}

else if x<view_xview+5

{obj_centrum.speed=2;obj_centrum.direction=180}

else if y>view_yview+500

{obj_centrum.speed=2;obj_centrum.direction=270}

else if y<view_yview+5

{obj_centrum.speed=2;obj_centrum.direction=90}

else

{obj_centrum.speed=0}

 

x=mouse_x

y=mouse_y

 

ustawienia viewa:

 

beztytuufb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki:) Będziesz w creditsach Marcku:)

E: kolejny problem.

 

obj_menu1.x=view_xview[1];

obj_menu1.y=view_yview[1];

 

czemu to menu mi tak skacze przy ruszaniu wievem? próbowałem to dać w draw,step,begin step,end step, ale zawsze to samo.. jakoś z opóxnieniem mi to rusza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...