alwin Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Mam sobie rooma 1024x1024 a wiev na 1024x768 Chcę aby przy dojechaniu do krawędzi ekranu wiev mi się przesuwał w daną stronę. Zrobiłem to tam- mam obj_mouse w którym x=mouse_x, y=mouse_y, w w ustawieniach rooma object following- obj_mouse hbor,vbor = 32, hsp,vsp = 10. No i powinien mi się poruszać przy każdym stepie o te 10 pix tak? bo mi to działa w ten sposób że gdy dochodzę do bordera roomu to przesuwa mi się- to fakt, ale jednorazowo o te 10 pixeli.. kiedy wracam myszką to wiev znów przsuwa się na starą pozycję:/ ocb? Coś źle robię? jakis sposób na to macie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Obj_mouse ma ciągle te same współrzędne co x i y myszki. Więc jak myszką wrócisz na środek, obj_mouse także. Dlatego view Ci wraca. Pokombinuj, aby obj_mouse śledził x i y myszki gdy naciśnięty jest np prawy przycisk myszki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 na centrum viewa umiesc objekt(obj_centrum) bez sprite'a, ustaw aby view za nim sie poruszal i gdy twoj obj_mouse dotknie krawedzi viewa to niech obj_centrum sie przesunie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alwin Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 hmm dobre:) a jak to napisać w gml, mianowicie - gdy twoj obj_mouse dotknie krawedzi viewa? E: w ogóle jak się dostać do zmiennej mouse_x w danym wievie? view[0].mouse_x? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 GML if x>view_xview+(szerokosc viewa) {obj_centrum.speed=2;obj_centrum.direction=0} else if x<view_xview+5 {obj_centrum.speed=2;obj_centrum.direction=180} else if y>view_yview+(wysokosc viewa) {obj_centrum.speed=2;obj_centrum.direction=270} else if y<view_yview+(wysokosc viewa) {obj_centrum.speed=2;obj_centrum.direction=90} E:to wszystko w obj_mouse E: jeszcze GML else {obj_centrum.speed=0} E2: O jej chyba cos naknocilem bo mi niezabardzo dziala zaraz cos wykombinuje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alwin Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 GML x=mouse_x y=mouse_y; if (x>view_xview+1200) {obj_centrum.speed=2;obj_centrum.direction=0} else if x<view_xview {obj_centrum.speed=-2;obj_centrum.direction=180} else if y>view_yview+(600) {obj_centrum.speed=2;obj_centrum.direction=270} else if y<view_yview {obj_centrum.speed=2;obj_centrum.direction=90} to mam w obj_mouse, room idzie za obj_centrum. Ale dalej mam to samo co na początku! :blink: tzn przesuwa się tylko raz mi ten view.. juz sam zgłupiałem o co tu moze chodzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 DObra dosc editow to jest juz total dobrze: GML if x>view_xview+500 {obj_centrum.speed=2;obj_centrum.direction=0} else if x<view_xview+5 {obj_centrum.speed=2;obj_centrum.direction=180} else if y>view_yview+500 {obj_centrum.speed=2;obj_centrum.direction=270} else if y<view_yview+5 {obj_centrum.speed=2;obj_centrum.direction=90} else {obj_centrum.speed=0} x=mouse_x y=mouse_y ustawienia viewa: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alwin Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Dzieki:) Będziesz w creditsach Marcku:) E: kolejny problem. obj_menu1.x=view_xview[1]; obj_menu1.y=view_yview[1]; czemu to menu mi tak skacze przy ruszaniu wievem? próbowałem to dać w draw,step,begin step,end step, ale zawsze to samo.. jakoś z opóxnieniem mi to rusza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się