Skocz do zawartości

Wrog bląd


Paatryk

Rekomendowane odpowiedzi

No więc w grze mam taki głupi błąd w skrypcie.Wszystko mi sie miesza i niewiem co zrobiłem żle.

 

Chciałem aby gracz chodzil tak jak koleś z gta2 ,strzelał gdy wcisne lpm i gdy podejde do wroga to mniał mnie strzelać.Wpierw zrobilem kazdy skrypt oddzielnie i każdy działał ale gdy połączyłem cos mi sie pomieszało i nie wyszło.Prosze o poprawkę

 

Do gracza przypisałem takie skrypty:

step>execute code

direction = point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y);

if mouse_check_button(mb_left)

{

instance_create(x,y,pocisk)}

 

i

step>execute code

 

 

image_single = direction * image_number/360;

if (keyboard_check(vk_left))

direction+=6;

else

if (keyboard_check(vk_right))

direction-=6;

if (keyboard_check(vk_up) )

speed=6;

else

if (keyboard_check(vk_down) )

speed=-6;

else

speed=0;

 

left button>execute code

 

 

a = instance_create(x,y,pocisk);

a.direction = point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y);

a.speed = 20;

 

 

A dla wroga:

 

kolizja z grac>execute code

 

 

a = instance_create(x,y,pocisk2);

a.direction = point_direction(x,y,gracz.x,gracz.y);

a.speed = 20;

 

Dla pocisku:

 

create>execute code

 

 

speed = 15;

direction = point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y)-2+random(5);

alarm[0]=5*room_speed;

 

alarm 0>execute code

 

 

instance_destroy();

 

 

Jak takie cos napisałem to niby wszystko działa poprawnia ,gośc strzela itd ale gdy podejdzie do wroga pokazuje sie taki komunikat:

 

 

 

ERROR in

action number 1

of Collision Event with object Gracz

for object wrog:

 

Error in code at line 2:

a.direction = point_direction(x,y,gracz.x,gracz.y);

 

at position 42: Unknown variable x

 

 

Niewiem o co chodzi a jestem bardzo poczatkujący wiec prosze o ogarniecie tego i pokazanie mi błędu.Mam nadzieje ,że sie połapiecie w tym co napisałem.A wogule to gosc mi chodzi zamiest jak koleś z gta to za myszką gdy wcisne,ze ma isc do przodu ale to mi nie przeszkadza.Jeszcze raz proszę o pomoc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten komunikat mówi że nie ma zmiennej x możesz kombinować albo w step wroga wpisać że global.x1=x i global.y1=y i zamiast a.direction = point_direction(x,y,gracz.x,gracz.y); pisać

a.direction = point_direction(global.x1,global.y1,gracz.x,gracz.y);

 

P.S Używaj tagu gml na forum jest szybciej [gml*][/gml*] tak tego się używa nie pisząc tych *

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...