Grygor Opublikowano 20 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2006 Witam wszystkich na forum :D Mam małe pytanie ;P. Czy w Gm możliwe jest zaimplementowanie takiego sterowania, że po nacisnięciu strzałki w górę obiekt zaczyna przyspieszać od 0 do określonej wartości; Po naciśnięciu strzałki w dół Obiekt zaczyna zwalniać od wartości obecnej do wartości minimalnej; podczas naciskania strzłki w lewo badz prawo obiekt obraca się wokół własnej osi. Wykorzystane w wiekszosci tzw gier kosmicznych :P Co doje wrażenie realizmu poruszania sie po przestrzeni kosmicznej :D Pytam Ponieważ jest to muj 1 dzien z GM i interesuje mnie czy wogule mozliwe jest tu zrobienie czegoś takiego ? A jeśli tak to to czy jest to mocno skomplikowane ?:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 20 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2006 strzałka w górę: speed+=0.5 //aby statek przyśpieszał strzałka w dół: speed-=0.5 //aby statek zwalniał strzałka w lewo: direction-=0.5 //aby statek skręcał w lewo strzałka w prawo: direction+=0.5 //aby statek skręcał w prawo chyba wszystko dobże napisałem :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grygor Opublikowano 20 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2006 Wielkie dzięki tylko jedna mała niewiadoma :D Gdzie te komendy mam wklepać;P w scripts ?:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gooman Opublikowano 20 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2006 W eventach keyboard odpowiadających za odpowiednie strzałki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobo Opublikowano 20 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2006 Cekol popełniłeś 1 bardzo wazny błąd to powinno tak wyglądać: w evencie create trzeba dac: maxspeed = 10;//tu taj trzeba podac jaka ma byc mksmymalna predkosc w strzalce w góre: if (speed < maxspeed) { speed = min(maxspeed,speed+0.6);// gdzie 0.6 to wartosc o jaką ma przyśpieszać } a w strzalce w dol if (speed > -2) { speed = max(-2,speed-0.5);// gdzie -0.5 to watosc o jaka pojazd ma zwalniac } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grygor Opublikowano 20 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2006 mhmm wielkie dizeki :D nie takie straszne to jest :D musze jeszcze tylko dojsc jak tu zrobić aby rysunek się obracał:P ... mm noto koniec z przygodą :D:D najpierw trzeba sobie go zarejestrowac :P albo robić coś prostszego pozdrawiam :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobo Opublikowano 20 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2006 image_angle+=ilosc stopni o jaka ma sie obrucic objetk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grygor Opublikowano 20 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2006 No i ostatnie pytanie ;PPP Co należy zdziałać aby tło poruszało się z gury na dół (twrzyło pętle):D A obiekt nie wylatywał poza granice ekrany bądz mapy , a jeszcze jedno jak zrobić zeby ekran podążał za moim statkiem :] z góry dzięki za ten mały kurs programowania :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grygorz Opublikowano 20 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2006 a ja bym polecił image_angle=direction to chyba lepszy wybór popatrz w rooma w views z tym podazaniem jest tam gdzie object following i ustaw tam ten statek czy cós a w backgrunds mozna ustawic zeby tło sie ruszało nie pamietam komendy ide spac pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się