kamcio540 Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 to jest step do całej gry i do triku pierwszego GMLif !(place_free(x,y+1)) //jeżeli nie stoi na podłodze { if (keyboard_check(vk_left) && hspeed > -maxhsp) // poruszanie w lewo { hspeed-=a; image_xscale=-1 } else if (keyboard_check(vk_right) && hspeed < maxhsp) { hspeed+=a; image_xscale= 1 } else friction=0.2 if (keyboard_check(vk_space))vspeed-=vspd //jump } if (place_free(x,y+1)){ gravity=0.5; friction=0.1 } else gravity = 0 //gravitacja { if (vspeed>0) and !keyboard_check(vk_control) and sprite_index != kickflip_spr then sprite_index=spada else sprite_index = kickflip_spr if (vspeed<0) sprite_index=skacze if (vspeed=0) sprite_index=jedzie if (vspeed>0) and !keyboard_check(vk_numpad0) and sprite_index != popshuvit then sprite_index=spada else sprite_index = popshuvit create: GMLmaxhsp=4.5 //maksymalna prędkość a=0.5 // przyspieszenie vspd=7 // sila skoku image_speed=0.3 kickflip = false GML popshuvit drugi create: GMLglobal.scorekickflip = 0 animation end: GMLglobal.scorekickflip = 0 a teraz do drugiego triku(nie działa to własnie) step: GMLif (vspeed>0) and !keyboard_check(vk_numpad0) and sprite_index != popshuvit then sprite_index=spada else sprite_index = popshuvit if keyboard_check(vk_numpad0) then kickflip = true create: GMLglobal.scorepopshuvit = 0 animation end: GMLif sprite_index = kickflip_spr then global.scorepopshuvit+=90 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Putin Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Podaj treść błędu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamcio540 Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 nie ma błedu ale jak właczam gre to pojawia mi sie ludzik gdzies po srodku animacji 1 triki i zaden trik nie działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Putin Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Zdefiniowałeś zmienną "kickflip"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamcio540 Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wikku9 Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 a masz zmienną do nowego triku? będzie to global.scorepopshuvit w animation end ma nie być global.scorekickflip i kod w animation end to musi być if sprite_index = popshuvit_spr then global.scorepopshuvit+=90 if sprite_index = kickflip_spr then global.scorekickflip+=90 w create masz dodać kod GML popshuvit = false i zmień to: GML if keyboard_check(vk_numpad0) then kickflip = true na to GML if keyboard_check(vk_numpad0) then popshuvit = true i zmień nazwe sprita na spr_popshuvit i wszystkie te popshuvit które odnoszą się do sprita zmień na właśnie spr_popshuvit Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamcio540 Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 step: GML if !(place_free(x,y+1)) //jeżeli nie stoi na podłodze { if (keyboard_check(vk_left) && hspeed > -maxhsp) // poruszanie w lewo { hspeed-=a; image_xscale=-1 } else if (keyboard_check(vk_right) && hspeed < maxhsp) { hspeed+=a; image_xscale= 1 } else friction=0.2 if (keyboard_check(vk_space))vspeed-=vspd //jump } if (place_free(x,y+1)){ gravity=0.5; friction=0.1 } else gravity = 0 //gravitacja if (vspeed>0) and !keyboard_check(vk_control) and sprite_index != kickflip_spr then sprite_index=spada else sprite_index = kickflip_spr if (vspeed>0) and !keyboard_check(vk_numpad0) and sprite_index != popshuvit_spr then sprite_index=spada else sprite_index = popshuvit_spr if (vspeed<0) sprite_index=skacze if (vspeed=0) sprite_index=jedzie if keyboard_check(vk_control) then kickflip = true if keyboard_check(vk_numpad0) then popshuvit = true create: GML maxhsp=4.5 //maksymalna prędkość a=0.5 // przyspieszenie vspd=7 // sila skoku image_speed = 0.3 kickflip = false popshuvit = false create 2: GML global.scorekickflip = 0 create 3: GML global.scorepopshuvit = 0 animation end: GML if sprite_index = kickflip_spr then global.scorekickflip+= 100 animation end 2: GML if sprite_index = popshuvit_spr then global.scorepopshuvit+= 90 draw w obiekcie drawujacym: GML draw_text(skate.x+10,skate.y+10,'punkty:'+string(global.scorekickflip)) draw w obiekcie drawujacym 2: GML draw_text(skate.x+10,skate.y+10,'punkty:'+string(global.scorepopshuvit)) nie ma błedu ale sie nie robia te triki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wikku9 Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 nie robią się triki czy punktów nie dodaje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamcio540 Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 nic nie robi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wikku9 Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 sprite się nie zmienia czy punkty nie dodają?!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamcio540 Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 to i to sie nie robi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wikku9 Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 dodaj w step: GML if kickflip then sprite_index = spr_kickflip if popshuvit then sprite_index = spr_kickflip punkty od spritów zależą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamcio540 Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 dodaj w step: GMLif kickflip then sprite_index = spr_kickflip if popshuvit then sprite_index = spr_kickflip jak to if popshuvit then sprite_index = spr_kickflip GML if popshuvit then sprite_index = spr_popshuvit Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wikku9 Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 no mała pomyłka a gra działa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamcio540 Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 nie robia sie triki i nie zaliczaja punkty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się