Paatryk Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Witam Więc chcę zrobic grę od góry (2d).Będzie to strzelaninka.(pracuje w 7.0) 1.Mianowicie chodzi mi o to aby postać poruszała się klawiszami W A S D (ale to wiem jak zrobić) i obracała sie w strone kursora który jest celownikiem.A klikajac na myszkę pocisk leci w tamtą stronę. 2.Kiedyś wiedziałem ale nie pamietam już jak to się robiło aby koleś którym jestem nie mógł wejść w ścine (pociski też) 3.Chciałbym wiedzieć jak zrobic aby za pomocą enteru mógł wsiąść/wysiąść z pojazdu (i jeżdzić tak aby pojazd się przekręcał jak wciskam W i A to w lewo itd.),(A po 20 strzałach w pojazd on zostaje rozwalony i ja równierz). 4.Jak się robi aby wróg chodził po mapie,omijał budynki a jeżeli mnie zobaczy w jakiejś odległości od siebie to aby szedł za mną i strzelał? 5.Chciałbym aby po 3 trafieniach wróg ginął a ja po 10 (np.ja go zabijam,on automatycznie zamienia sie w leżacego goscia i po 5 sek. znika) 6.Jeszcze widziałem kiedyś w przykładach takie coś ,że jak się strzelało to był taki lekki odrzut (ja chciałbym aby każda z 3 broni miała inny odrzut) 7*. Niewim czy by się dało ale jeżeli można to chciałbym aby byli też moi ludzie którzy by chodzili sobie sami i też jak by wróg był w ich zasiegu to żeby strzelalia a po zabicu szli dalej,albo żeby szukali poprostu wrogów po całej mapie. 8*.Jak się robi aby sojusznicy chodzili za tobą gdy jesteś w ich zasięgu i pomagali ci zabijac wroga? 7 i 8 to są moje dodatkowe pytania więc nie oczekuje na nie odpowiedzi ale gdyby był ktoś tak miły i by odpowiedział na nie byłbym wdzięczny.Napewno wiekszość z pytań była ale ja chciałbym mniec wszystko razem i wogule(sorry).Za wszelką pomoc dziękuje.Wiem ,że moje pytania (wiekszość)to banały do wykonania ale ja dawno nie korzystałem z tego programu a chciałbym znowu zrobic sobie jakaś gierkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojo Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Wszystko to jest w FAQ i przykładach na gmclanie i na yoyogames więc nie wiem po co się pytasz. Zanim zadasz pytanie najlepiej poszukaj na nie odpowiedzi bo myślisz że każdemu będzie się chciało szukać tutów albo pisać na byle głupoty ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paatryk Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 No ale w przykładach nieznalazłem tego co chciałem (dokładnie).A chciałem miec wszystko w tym temacie napisane.Wiem ,że to są pierdoły ale to jest w kategorii dla poczatkujacych a to są własnie takie pytania i chciałbym na nie dostać konkretne odpowiedzi.Pozatym nie musisz na wszystkie odpowiadać (na 1 czy 2 możesz),wogule nie musisz odpowiadać ,ale ja napisałem ,że jakby ktoś byłby na tyle miły ,żeby mi odpowiedział to byłbym wdzięczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sentel Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Wszystko jest w przykładach ale masz tu dokładnie odpowiedź na pytanie 1. obracanie do kursora w stepie postaci: GML direction=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y); image_angle=direction Strzelanie: w glob left button: GML instance_create(x+random(4),y+random(4),naboj) w create naboju GML friction=0.05 speed = 20 direction=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mipo57 Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 2.a najprostszy sposób (choć nie najlepszy): w evencie kolizji gracza ze ścianą : GML x=xprevious y=yprevious 2.b: w evencie kolizji pocisku ze ścianą : klocek ze śmietnikiem 3: https://gmclan.org/index.php?sciagnijplik=164 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojo Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 No ale w przykładach nieznalazłem tego co chciałem (dokładnie).A chciałem miec wszystko w tym temacie napisane.Wiem ,że to są pierdoły ale to jest w kategorii dla poczatkujacych a to są własnie takie pytania i chciałbym na nie dostać konkretne odpowiedzi.Pozatym nie musisz na wszystkie odpowiadać (na 1 czy 2 możesz),wogule nie musisz odpowiadać ,ale ja napisałem ,że jakby ktoś byłby na tyle miły ,żeby mi odpowiedział to byłbym wdzięczny. Jak to nie znalazłeś w przykładach ?? wszystko dokładnie jest. Obracanie postaci do celownika ? FAQ czytałeś UWAGA przy zakładaniu tematu ?? pisze tam ,,Sprawdź czy odpowiedzi nie ma w dziale FAQ lub czy podobnego tematu nie było na forum" więc jak to możliwe ?? i jeszcze pisze ,,2. Zapoznaj się z polskim tłumaczeniem dokumentacji (help) 3. Zapoznaj się też z naszymi kursami i przykładami". Pomógłbym ci jeżeli byś przeczytał FAQ i zapoznał się z przykładami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paatryk Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Dobra sorry,naprawdę zapomniałem sprawdzic w tym FAQ.(tu akurat moja wina)Ale w przykładach tez wszystkiego niema(przynajmniej nie na wszystko odpowiedz znalazłem i w 1 jak tak zrobiłem to mi cos nie wyszlo i niedzialało ale sory za to,że do FAQ nie sprawdziłem (bo faktycznie tam jest),a ci co dali odpowiedzi na chyba 3 pierwsze to dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pivot18 Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Jeśli nie wiesz FAQ jest pod tym linkiem https://gmclan.org/index.php?czytajart=7 Ale zeby nie offtopowac to powiem ci jak zrobić strzelanie przyjaciół do wrogów No dobrze W step przyjaciela if distance_to_object(obj_postac) > 100 //sprawdzamy czy bohater jest w zasiegu 100 pix { znalazl_mnie = 1 //w step oczywiscie dajesz za znalazl_mnie = 0 gdyz ten kod powoduje ze nasz przyjaciel wie ze nas widzi } if znalazl_mnie = 1 and distance_to_object(obj_postac) > 100 { //kod na chodzenie za graczem } instance_nearest(obj_wrog) = najblizszy_wrog //namierzamy najbliższego wroga if distance_to_point(x.najblizszy_wrog,y.najblizszy_wrog) < 60 { //kod na strzelanie w wroga } i powinno dzialac xd oczywiście człowiek popełnia błędy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 gościu ty nas prosisz o podanie gotowej gry, raz cos takiego bylo i otrzymalo 1/5, wiec jak chcesz cos zrobic naprawde dobrego posiedz troche na forum, przestudiuj przyklady, przeczytaj faq(uzyj google XD ) E: i dopiero jak bedziesz umial zrobic obracanie w strone celownika dopiero pogadamy (takich pytan/tematow/postow/przykladów na ten tamat było w... jak mrówek w mrowisku E2: 1.https://gmclan.org/index.php?czytajart=7 2.w kolizji x=xprevious;y=yprevious 3.https://gmclan.org/index.php?plik=164 4.patrz wyzej 5.w objekcie herosa [create] zycie=10 [kolizja z pociskiem] zycie-=1 [step] if zycie=0 {instance_destroy} tak samo we wrogu 6.nie pamietam 7 i 8 patrz wyzej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paatryk Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Ej no dobra ale juz mi sie udało potem jeszcze popatrzyłem w kilku innych miejscach i mi wyszła mniewiecej taka gra jaka chciałem.Mój kuzyn zobaczył u mnie GM i chcial tez sobie robic,ale nie mógł wszystkiego tak jak ja tymi kodami bo niema full version i żeby nie twożyć noweych tematów to mam pytanie czy da sie zrobic taka strzelanine tylko że klockami?Jak?Angielskiego nieznam dobrze wiec pokazałem mu tylko te podstawowe żeczy ale czy da się zrobić bez oryginalnego klucza taką gre klockami (7.0)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się