Skocz do zawartości

Wykrywanie kolizji


Rekomendowane odpowiedzi

Jak zrobic wykrywanie kolizji?

Chodzi mi o takie coś:

Gdy bohater zderzy się z obiektem klucz otwierają się drzwi i ustawia się alarm0. Można przejśc. Po zakończeniu odlicznia alarmu drzwi tworzą się od nowa w tym samym miejscu. Jak zrobic mechanizm który będzie sprawdzał czy podczas tworzenia drzwi, po zakończeniu alarmu bohater jest na ich miejscu czy nie? Jeżeli tak przenosi bohatera na start(aby drzwi mogły się zrobic i aby nie blokowało bohatera),jeżeli nie drzwi się zamykają i bohater jest na swoim miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz jedne drzwi to możesz w stepa wpisać bohaterowi:

GML
if distance_to_object(o_klucz)=0

{o_drzwi.visible=false;o_drzwi.solid=false;alarm[0]=czas}

a w alarm[0]:

GML
if distance_to_object(o_drzwi)>0{x=start_x;y=start_y}

 

o_drzwi.visible=true;o_drzwi.soid=true

 

nie możesz jednak zapomnieć, żeby w creacie zapisać:

 

GML
start_x=x;

start_y=y;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...