Arekadiusz Opublikowano 31 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2010 Jak zrobic wykrywanie kolizji? Chodzi mi o takie coś: Gdy bohater zderzy się z obiektem klucz otwierają się drzwi i ustawia się alarm0. Można przejśc. Po zakończeniu odlicznia alarmu drzwi tworzą się od nowa w tym samym miejscu. Jak zrobic mechanizm który będzie sprawdzał czy podczas tworzenia drzwi, po zakończeniu alarmu bohater jest na ich miejscu czy nie? Jeżeli tak przenosi bohatera na start(aby drzwi mogły się zrobic i aby nie blokowało bohatera),jeżeli nie drzwi się zamykają i bohater jest na swoim miejscu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 31 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2010 Może jakiś objekt w miejscu drzwi? Jeśli na tym objekcie stoi bochater to alarm się nie włącza. A może coś z placefree? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 31 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2010 Event collision i destroy nic ci nie mówią? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arekadiusz Opublikowano 31 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2010 Mówiom. Kombinowałem przez godzinę i nic mi nie wyszło, dlatego napisałem tutaj. Proszę o dokładniejszą pomoc. Nie wiem jak sprawdzic, czy bohater stoi na jakimś obiekcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 31 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2010 jak masz jedne drzwi to możesz w stepa wpisać bohaterowi: GML if distance_to_object(o_klucz)=0 {o_drzwi.visible=false;o_drzwi.solid=false;alarm[0]=czas} a w alarm[0]: GML if distance_to_object(o_drzwi)>0{x=start_x;y=start_y} o_drzwi.visible=true;o_drzwi.soid=true nie możesz jednak zapomnieć, żeby w creacie zapisać: GML start_x=x; start_y=y; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się