Skocz do zawartości

Jak zrobić wodę?


Rekomendowane odpowiedzi

Tworu przypominającego i zachowujacego się jak ciecz (jak np. w filmach Epoka Lodowcowa, Shrek itp), w GM raczej nie zrobisz z uwagi na to że problem jest bardzo skomplikowany. Musiał byś znać się na fizyce, mechanice płynów i termodynamice, czy czym tam jeszcze... Twórcy filmu "Mrufka Z" napisali algorytm wody, którego kod źródłowy zajnmował kilkadziesiąt stron formatu A4. :]

 

Można za to zrobić pewne imitacje, w zależności od tego jaki efekt chcesz uzyskać. Dobrym sposobem jest korzystanie z systemu cząsteczek (particle system).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Tak jak sobie zażyczysz, bo chyba nie mówimy tutaj o cząsteczkach składających się na całą wodę, bo dzisiejsze komputery tego nie udźwigną. Zrób obiekt o wielkości wody w zbiorniku, u góry dodaj animacje fal, daj półprzezroczystość, wprowadź kolizję z wodą, że jak nastąpi to wyświetli się sprite animacji plusku i parę cząsteczek poleci na boki oraz powolniejszy ruch pod wodą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak sobie zażyczysz, bo chyba nie mówimy tutaj o cząsteczkach składających się na całą wodę, bo dzisiejsze komputery tego nie udźwigną. Zrób obiekt o wielkości wody w zbiorniku, u góry dodaj animacje fal, daj półprzezroczystość, wprowadź kolizję z wodą, że jak nastąpi to wyświetli się sprite animacji plusku i parę cząsteczek poleci na boki oraz powolniejszy ruch pod wodą.

Oczywiście że particle nie na całą wodę. Chodziło mi raczej o efekty rozpryskiwania się cieczy i małe wodospadziki i takie tam pierdafony. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...