Platyna Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 Jak zrobić wodę? Przezroczystą najlepiej. Da się? :huh: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Modnar23 Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 Tworu przypominającego i zachowujacego się jak ciecz (jak np. w filmach Epoka Lodowcowa, Shrek itp), w GM raczej nie zrobisz z uwagi na to że problem jest bardzo skomplikowany. Musiał byś znać się na fizyce, mechanice płynów i termodynamice, czy czym tam jeszcze... Twórcy filmu "Mrufka Z" napisali algorytm wody, którego kod źródłowy zajnmował kilkadziesiąt stron formatu A4. :] Można za to zrobić pewne imitacje, w zależności od tego jaki efekt chcesz uzyskać. Dobrym sposobem jest korzystanie z systemu cząsteczek (particle system). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 18 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 Nie musi to być super realistyczna woda tylko poprostu jakiś zbiorniczek wodny, może być nawet nieruchomy :) Da sie to zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quetzacotl Opublikowano 18 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 image_alpha - przezroczystosc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 18 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 A wode jak zrobić? ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 18 Maja 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2006 Tak jak sobie zażyczysz, bo chyba nie mówimy tutaj o cząsteczkach składających się na całą wodę, bo dzisiejsze komputery tego nie udźwigną. Zrób obiekt o wielkości wody w zbiorniku, u góry dodaj animacje fal, daj półprzezroczystość, wprowadź kolizję z wodą, że jak nastąpi to wyświetli się sprite animacji plusku i parę cząsteczek poleci na boki oraz powolniejszy ruch pod wodą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nicolas Opublikowano 19 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2006 Na stronie w Pliki -> Game Maker -> Dodatki jest do ściągnięcia GM Physics 2.5. Tam jest woda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 19 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2006 No i dobże zrobiona nawet :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiesiek Opublikowano 19 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2006 Aby zrobić wodę wystarczy odkręcić kran.... :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Modnar23 Opublikowano 19 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2006 Tak jak sobie zażyczysz, bo chyba nie mówimy tutaj o cząsteczkach składających się na całą wodę, bo dzisiejsze komputery tego nie udźwigną. Zrób obiekt o wielkości wody w zbiorniku, u góry dodaj animacje fal, daj półprzezroczystość, wprowadź kolizję z wodą, że jak nastąpi to wyświetli się sprite animacji plusku i parę cząsteczek poleci na boki oraz powolniejszy ruch pod wodą. Oczywiście że particle nie na całą wodę. Chodziło mi raczej o efekty rozpryskiwania się cieczy i małe wodospadziki i takie tam pierdafony. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 19 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2006 pierdafony:P Dobre Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się