Bollo Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 Chciałbym się dowiedzieć jak napisać kod aby pocisk lecący w stronę kursora leciał przypadkowo, chodzi mi o 15 stopniowe odchylenia. Co dopisać do tego aby obj_pocisk leciał w stronę kursora z niewielkimi odchyleniami. GML move_towards_point(mouse_x, mouse_y, 50); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 Strzelania nie rób przez move_towards_point(), tylko ustawiając odpowiedni direction i speed pociskowi. ins = instance_create(x, y, pocisk); ins.direction = point_direction(...) - 15 + random(15*2); //albo np. ins.direction = ... + random(30) - random(30); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 on ma racje. jeżeli to, co napisałeś, wkleiłeś w stepa, to przy zmianie pozycji myszy pocisk bedzie za nią podążał. jeżeli zaś masz kod w create, to pocisk poruszy sie tylkopodczas tworzenia, a potem bedzie stal w miejscu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bollo Opublikowano 22 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 dodałem w create obj_pocisk a w obj_gracz dodałem w global mouse pressed create instance obj_pocisk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 mouse_x + random(30)*choose(1,-1) na przykład. Ale lepiej jeszcze możesz zrobić że jeżeli trzymasz jakiś przycisk to zmienna się zwiększa, a jeśli nie to zmniejsza. Taki efekt odrzutu jak na przykład w CSie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bollo Opublikowano 22 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 Dawidds - ale jak zrobić aby pocisk leciał w stronę kursora Połączono. Udało się :thumbsup: dzięki wszystkim za pomoc. Temat można zamknąć Punkt 3 regulaminu. Warn. Platyna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi