Assassin Opublikowano 19 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 Według tego poradnika: https://gmclan.org/index.php?czytajart=20 współrzędne tekstur wyglądają tak: Nie sugeruję, że jest to źle, ale w GM8 po moich obserwacjach jest inaczej, a mianowicie tak: Chciałem tylko na to zwrócić uwagę :P . Jeśli już gdzieś to pisze to przepraszam. A teraz ważniejsza rzecz - niedotycząca współrzędnych tekstury. Teraz chodzi o współrzędne rysowania vertexów (x oraz y). A więc - tekstury z vertexów są rysowane o 0.5 (lub coś innego po przecinku) pixela w prawo i dół. Jak to można udowodnić ? Dzieją się takie rzeczy jak zniekształcenia (obrazek 1 - górny-lewy róg) czy zepsucie brzegów tekstury (obrazek 2). Gdy cofam współrzędne o 0.5 piksela w górę i lewo wszystko wygląda ok. Robię coś źle, czy to jakiś błąd ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slash (Pental) Opublikowano 20 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 Tekstury to potęgi dwójki. Mam rację? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 20 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 Yes sir. Rozmawiałem z nim wczoraj o tym i owym, i to jest problem jego sprzętu, więc temat można uznać za zamknięty :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 20 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 W przypadku vertexów chyba nie. Mogą mieć dowolny kształt i rozmiar. To nie znaczy, że mój sprzęt jest zuy. GM powinien działać na różnych :P . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się