Skocz do zawartości

Skok w platformówce; Warstwy Background'u etc.


Rekomendowane odpowiedzi

Bohater jest na krawędzi gdy przechodzisz z rooma do rooma? Jeżeli tak to gra się zapętla i dlatego Cię wywala. Trzeba napisać kod, który odsunie oBohater od krawędzi.

Gdy oBohater przechodzi do kolejnego:

GML
x=view_xview;

Gdy oBohater przechodzi do poprzedniego:

GML
x=view_xview+room_width-10;
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tyle mam to dopisać do step czy jak?

Pozatym jakoś to do kolejnego mi się nie widzi ;/ Niby jak to przesunie gracza? Co oznacza to view_xview?

W tym drugim to pewnie będzie ok, ale nie sprawdzę bo nie mogę przejść do kolejnego ;/

 

;( Ciężki ten Gm, oj cięzki...

 

 

 

EDIT: PRZETESTUJE JUTRO, DZIĘKI ZA DOTYCHCZASOWĄ POMOC CANDY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, dzięki, PRAWIE wszystko działa jak powinno ;)

Ekhm.. Gdy idę z prawej mapy na lewą pod ziemi (czyli na dole, bez skoku) wszystko jest ok. Ale gdy idę tak w drugą stronę to pojawia mnie w ziemi o.O

 

Próbowałem robić jakoś tak:

 

GML
if(!place_free(x, y))

{

y+=10; //Przesuwa do góry

}

 

Ale czy ja to dobrze robię, to już nie wiem. Moja wiedza na temat GML jest bardzo skąpa ;P

 

Dziękuję bardzo za wszystko wszystkim, a w szczególności candiemu :) Wiem, że trochę za mało samodzielny jestem, ale naprawdę próbuję próbuję, nie wychodzi to piszę :>

Przepraszam i dziękuję

 

 

 

Nie mogę zrobić, że y=64-room_heigh bo nie zawsze będziemy przechodzić z mapy na mapę w tym samym miejscu :/ Czasem będziemy stać na górce etc.

 

A gdy próbuję zrobić y=y+10 to nie działa ;/ Tak samo z: y+10.

 

Błagam pomóżcie, wiem, że potraficie :S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obj_character, czyli główna postać, w End Step :P Ale i tak nie działa ;/ Coś musiałem zrobić źle ;/

 

A nie idzie zrobić tak, żeby przesuwało nad obj_block? Bo np. ja mam dwa blocki albo nawet więcej i chce żeby było idealnie nad blockiem :/

 

Jak już mówiłem, gdy zrobię: y=room_heigh-64, jest idealnie dwa bloki na drugiej mapie, ale na trzeciej gdzie blocków jest więcej, oczywiście nie działa :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób tak, aby podłoże przy krawędziach było na tym samym poziomie co w roomie wcześniejszym/późniejszym. Dziwne byłoby gdybym stał na dole i nagle wyrzuciło mnie na samą górę. Chyba, że tak ma być z jakiś powodów. Jeśli tak, to:

GML (room start bohater)
while(!place_free(x,y))

y-=1;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, oczywiście, zawsze robię podłoże między roomami takie same tylko chodzi mi o to, że w nie każdym jest tak samo... czyli:

w A po prawej jest na dole, przechodze do B gdzie po lewej jest na dole a po prawej do góry, a potem w C jest po lewej do góry a po prawej po środku ;)

 

Dzięki za pomoc :) Działa :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...