candy Opublikowano 17 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 Bohater jest na krawędzi gdy przechodzisz z rooma do rooma? Jeżeli tak to gra się zapętla i dlatego Cię wywala. Trzeba napisać kod, który odsunie oBohater od krawędzi. Gdy oBohater przechodzi do kolejnego: GML x=view_xview; Gdy oBohater przechodzi do poprzedniego: GML x=view_xview+room_width-10; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 17 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 Tak, tyle mam to dopisać do step czy jak? Pozatym jakoś to do kolejnego mi się nie widzi ;/ Niby jak to przesunie gracza? Co oznacza to view_xview? W tym drugim to pewnie będzie ok, ale nie sprawdzę bo nie mogę przejść do kolejnego ;/ ;( Ciężki ten Gm, oj cięzki... EDIT: PRZETESTUJE JUTRO, DZIĘKI ZA DOTYCHCZASOWĄ POMOC CANDY Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 17 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 O coś takiego Ci chodziło? To tutaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 19 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 Tak, dzięki, PRAWIE wszystko działa jak powinno ;) Ekhm.. Gdy idę z prawej mapy na lewą pod ziemi (czyli na dole, bez skoku) wszystko jest ok. Ale gdy idę tak w drugą stronę to pojawia mnie w ziemi o.O Próbowałem robić jakoś tak: GML if(!place_free(x, y)) { y+=10; //Przesuwa do góry } Ale czy ja to dobrze robię, to już nie wiem. Moja wiedza na temat GML jest bardzo skąpa ;P Dziękuję bardzo za wszystko wszystkim, a w szczególności candiemu :) Wiem, że trochę za mało samodzielny jestem, ale naprawdę próbuję próbuję, nie wychodzi to piszę :> Przepraszam i dziękuję Nie mogę zrobić, że y=64-room_heigh bo nie zawsze będziemy przechodzić z mapy na mapę w tym samym miejscu :/ Czasem będziemy stać na górce etc. A gdy próbuję zrobić y=y+10 to nie działa ;/ Tak samo z: y+10. Błagam pomóżcie, wiem, że potraficie :S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 19 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 a w czym (w jakim obj) dajesz kod na przesuwanie hero? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 19 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 Obj_character, czyli główna postać, w End Step :P Ale i tak nie działa ;/ Coś musiałem zrobić źle ;/ A nie idzie zrobić tak, żeby przesuwało nad obj_block? Bo np. ja mam dwa blocki albo nawet więcej i chce żeby było idealnie nad blockiem :/ Jak już mówiłem, gdy zrobię: y=room_heigh-64, jest idealnie dwa bloki na drugiej mapie, ale na trzeciej gdzie blocków jest więcej, oczywiście nie działa :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 19 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 y=block.y+5//Zmień 5 na większą liczbę jeżeli nie pasuje y=block.y; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 19 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 Nie działa :/ Postać nagle znika i nigdzie się nie pojawia ;/ No nie mówcie, że takiego czegoś nie idzie zrobić :< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 19 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 A nie prościej zaznaczyć w bohaterze persistent i nie bawić się z warunkami? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 19 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 JEST ZAZNACZONE. Tylko chodzi o to, że gdy przechodzę po ziemi z lewej mapy na prawą, to "pojawia mnie" w podłodze :/ I próbuję zrobić tak, aby mnie wyrzucało trochę w górę :< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CTRL Opublikowano 19 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 e, może zmienna y odpowiadająca za podłoge w danym miejscu? :) if place_free / empty { } else { y+=cos } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 19 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 Zrób tak, aby podłoże przy krawędziach było na tym samym poziomie co w roomie wcześniejszym/późniejszym. Dziwne byłoby gdybym stał na dole i nagle wyrzuciło mnie na samą górę. Chyba, że tak ma być z jakiś powodów. Jeśli tak, to: GML (room start bohater) while(!place_free(x,y)) y-=1; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 19 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 Tak, oczywiście, zawsze robię podłoże między roomami takie same tylko chodzi mi o to, że w nie każdym jest tak samo... czyli: w A po prawej jest na dole, przechodze do B gdzie po lewej jest na dole a po prawej do góry, a potem w C jest po lewej do góry a po prawej po środku ;) Dzięki za pomoc :) Działa :)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się