Skocz do zawartości

Wpisywanie i ekwipunek


Kapkap

Rekomendowane odpowiedzi

:thumbsup: Witam!

1.Jaki jest kod zeby zrobic pole do wpisywania tekstu?

~niechodzi mi o wyskakujace okienko bo to umiem~

2.Mam problem z moim ekwipunkqiem. Otoz gdy wkladam do niego jednego itema jest wszystko ok. Natomiast gdy wkladam

nastepnego itema pozostaly przeskakuje na pole nowego. Przypominam ze moj ekwipunek chodzi za bohaterem(patrz drugi kod).

Skrypt itema jest ostatni.

GML
if global.pelny_plecak1 = false

 

{

 

x = o_plecak1.x;

 

y = o_plecak1.y;

 

w_plecaku = 1;

 

global.pelny_plecak1 = true;

 

persistent = true;

 

}

 

else

 

if global.pelny_plecak2 = false

 

{

 

x = o_plecak2.x;

 

y = o_plecak2.y;

 

w_plecaku = 1;

 

global.pelny_plecak2 = true;

 

persistent = true;

 

}

 

else

 

if global.pelny_plecak3 = false

 

{

 

x = o_plecak3.x;

 

y = o_plecak3.y;

 

w_plecaku = 1;

 

global.pelny_plecak3 = true;

 

persistent = true;

 

}

 

else

 

if global.pelny_plecak4 = false

 

{

 

x = o_plecak4.x;

 

y = o_plecak4.y;

 

w_plecaku = 1;

 

global.pelny_plecak4 = true;

 

persistent = true;

 

}

GML
x=obj_character.x-200;

 

y=obj_character.y-100;

GML
if w_plecaku = 0

 

{

 

scr_do_plecaka()

 

x=o_plecak1.x-1;

 

y=o_plecak1.y;

 

}

 

else

 

if w_plecaku = 1

 

{

 

scr_na_ziemie()

 

}

 

Z gory dzieki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o takie pola jak rejestracja na forum?

 

imie: __________

Nazwisko: _______

 

taa??

powiedzieli ci że DLL, ale ja mam prymitywny sposób ale ja go wydumałem i nie wiem czy zadziała.

 

GML
//zmienna readylogin, oraz zmienna wpislogin.

draw_text(x,y,wpislogin)

 

if readylogin = true { wpislogin = keyboard_string }

 

if mouse_button.... //coś tam, coś tam na te twój napis... readylogin = true

else //czyli jak nacisniesz gdzie indziej to readylogin jest na false czyli nie jest zaznaczony i nie można pisać</span></span></span>

 

co do 2....

skoro przeskakuje to chyba jest dobrze? proponuje stworzyc obiekt inny niz ten sam bo się poplącze. hmm... po co tam visible? można usunąć. słabo wytłumaczyłeś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiec obiekt przeskakuje na (nazwijmy je pole1) po kliknieciu na niego myszka.

Nastepnie po drugim kliknieciu obiekt2 wskakuje(po kliknieciu) na pole2 jednak za nim na to samo pole

wskakuje obiekt z pola1.

Rozjasnilem? :D

jesli chodzi o pole to ma wygladac tak:

 

|

 

1.|-znaczek wpisywanie

(innymi slowy chodzie o pole wpisywania bez okieniek, ramek itp. Po prostu znaczek i po kliknieciu na niego

zaczyna `migac` i mozna wpisywac tekst)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
if box1 = 0

 

{

 

 

 

ini_open('textbox.ini');

 

 

 

textbox1 = get_string( "tlk1",ini_read_string('textbox','tlk1',textbox1));

 

 

 

ini_write_string('textbox','tlk1',textbox1);

 

 

 

ini_close();

 

 

 

box1 = 1;

 

break;

 

}

Tadaaa!

W wpisaniu kodziku ktory napisalem bedzie ci sie pojawialo okienko a nie pole do wpisania teqstu.

Dlatego nazwalem to |ini|.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...