Skocz do zawartości

Życie chodzące za graczem


uzu13

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Chciałem zrobić w mojej grze, życie "chodzące" za graczem.

Zrobilem do zycia cos takiego x=x 400 y=y 400 ( nie pamietam jak ta komenda byla zlozona ) ale chodzi o to ze z ta komenda na dole caly czs jak sie poruszalem mialem ze soba zycie z opoznieniem. I jak dodalem do tego opcje draw( rusowalem kwadrat ) to zycie juz nie chodzilo za mna tylko bylo tam gdzie byly wpisane wartosci z draw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem taki sam problem. Koledzy dobrze radzą, może być xview i yview. Ale czasami jak masz taki obiekt to on jak się przesuwa ekran trzęsie się. Dlatego draw_sprite należy dodać. A co do health, radzę draw_rectangle.

Może być też jeszcze:

o_player.x

o_player.y

(w stepie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rysujesz tekst czy coś innego normalnie draw_text(view_xview+30,view_yview+30,'punkty: '+string(global.punkty)) powienno działać normalnie

a prostokąt robisz prawie tak samo tylko musisz wierzchołki dobrze ustawić w każdym razie robisz view_xview+jakaś wartość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to walisz

GML
action_draw_health(view_xview+30,view_yview+30,view_xview+130,view_yview+55,0,"green to red");

 

E. Zapomniałem dodać że nie znalazłem tej funkcji w gm 6 być może występuje ona w późniejszej wersji więc nie wiem czy będą w dobrej kolejności argumenty ale zobacz w każdym razie ja robiłem to tak

action_draw_health(x1,y1,x2,y2,0,"green to red");

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mu o to, że jak w nieodpowiednim miejscu umiesci rysowanie/poruszanie się paska życia, będzie ono przesuwało się o klatkę później niż bohater, co spowoduje minimalne przesunięcia. A wy tu mu spamujecie jakimi funkcjami to narysować i piszecie żeby używał viewów, co wcale nie jest potrzebne ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Assasin... nie o to ... chcialem uzyc opcje draw_ + chodzenie za bohaterem... a to ze napisalem ze przy ruchu obrazki mi sie opozniaja to napisalem tylko dlatego bo nie pamietalem kodu i chcialem wam przyblizyc o co chodzi. Ale problem juz rozwiazany wiec mozna zamknac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec drawujesz x w stosunku do bohatera:

 

GML
x=hero.x /* i dodajesz/odejmujesz pxl-e aby prawidłowo ustawić prostokat w poziomie*/

y=hero.y /*i to samo tylko z osią Y (pion)*/

 

 

// UWAGA - podany kod dostosowany jest do obiektu hero</span>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...