uzu13 Opublikowano 10 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 Witam. Chciałem zrobić w mojej grze, życie "chodzące" za graczem. Zrobilem do zycia cos takiego x=x 400 y=y 400 ( nie pamietam jak ta komenda byla zlozona ) ale chodzi o to ze z ta komenda na dole caly czs jak sie poruszalem mialem ze soba zycie z opoznieniem. I jak dodalem do tego opcje draw( rusowalem kwadrat ) to zycie juz nie chodzilo za mna tylko bylo tam gdzie byly wpisane wartosci z draw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markar Opublikowano 10 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 hmmm... view_xview i view_yview? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grela Opublikowano 10 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 Lepiej tak. GML (step) view_xview[0] view_yview[0] Miałem taki sam problem z moim hudem. Więc I później jak rysujesz to podajesz wartości view_xview+jakaś odleglosc x i view_yview+jakaś odleglosc y Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 10 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 Też miałem taki sam problem. Koledzy dobrze radzą, może być xview i yview. Ale czasami jak masz taki obiekt to on jak się przesuwa ekran trzęsie się. Dlatego draw_sprite należy dodać. A co do health, radzę draw_rectangle. Może być też jeszcze: o_player.x o_player.y (w stepie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uzu13 Opublikowano 10 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 Coś mi to rysowanie teraz nie działa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 10 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 rysujesz tekst czy coś innego normalnie draw_text(view_xview+30,view_yview+30,'punkty: '+string(global.punkty)) powienno działać normalnie a prostokąt robisz prawie tak samo tylko musisz wierzchołki dobrze ustawić w każdym razie robisz view_xview+jakaś wartość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uzu13 Opublikowano 10 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 Nie, rysuję prostokącik(zycie) do ktorego uzywam kodu gdzie 0,0,0,0 sa to jakeis wartosci(nei pamietam) GML action_draw_health(0,0,0,0,0,"green to red"); EDIT: Pisałem jak on pisał:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 10 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 no to walisz GML action_draw_health(view_xview+30,view_yview+30,view_xview+130,view_yview+55,0,"green to red"); E. Zapomniałem dodać że nie znalazłem tej funkcji w gm 6 być może występuje ona w późniejszej wersji więc nie wiem czy będą w dobrej kolejności argumenty ale zobacz w każdym razie ja robiłem to tak action_draw_health(x1,y1,x2,y2,0,"green to red"); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uzu13 Opublikowano 10 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 DZIĘKI!! :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 10 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 Jeżeli życie ma chodzić za graczem to raczej: GML action_draw_health(gracz.x-50,gracz.y-50,gracz.x+100,gracz.y-46,0,"green to red")//zmien liczby do wlasnych potrzeb</span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 10 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 Chodziło mu o to, że jak w nieodpowiednim miejscu umiesci rysowanie/poruszanie się paska życia, będzie ono przesuwało się o klatkę później niż bohater, co spowoduje minimalne przesunięcia. A wy tu mu spamujecie jakimi funkcjami to narysować i piszecie żeby używał viewów, co wcale nie jest potrzebne ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uzu13 Opublikowano 10 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 Assasin... nie o to ... chcialem uzyc opcje draw_ + chodzenie za bohaterem... a to ze napisalem ze przy ruchu obrazki mi sie opozniaja to napisalem tylko dlatego bo nie pamietalem kodu i chcialem wam przyblizyc o co chodzi. Ale problem juz rozwiazany wiec mozna zamknac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 10 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 wiec drawujesz x w stosunku do bohatera: GML x=hero.x /* i dodajesz/odejmujesz pxl-e aby prawidłowo ustawić prostokat w poziomie*/ y=hero.y /*i to samo tylko z osią Y (pion)*/ // UWAGA - podany kod dostosowany jest do obiektu hero</span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fervi_ Opublikowano 10 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 Nie chce skłamać, ale jeśli kod ma działać, musisz dodać parę pixeli wyżej, bo będzie nachodził na postać Fervi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 10 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 Mentoss, po co dodałeś swój kod, skoro wyraźnie napisał - problem rozwiązany. Prosiłbym, żeby ktoś zamknął temat wreszcie :P . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się