Moe Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 Witam, Po dłuższym czasie zacząłem uczyć się GML. I chciałem coś prostego 3D stworzyć. Chodzi mi o takie coś, że tworzę Sprite kwadratu i daję na obiekt. W tym obiekcie mam kod na np. kwadrat z teksturą. Na roomie układam ten trójkącik np: w jakimś miejscu np. 20 x 20 i gdy uruchomię to w tym miejscu widać ten obiekt. Z góry dzięki za pomoc, i pozdrawiam, Moe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markar Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 A wiesz co to d3d_start(); ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moe Opublikowano 7 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 To akurat wiem. Inicjuje tryb graficzny ( 3D ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CTRL Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 hę? - - - inicjuje nie 3D, lecz d3d, co prawie oznacza to samo. nie lepiej silniczek d3d tak jak w cs?... po co ci kwadracik 2D-3D?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 inicjuje nie 3D, lecz d3d, co prawie oznacza to samo. nie lepiej silniczek d3d tak jak w cs?... po co ci kwadracik 2D-3D?! bullshit. jakie prawie, to d3d czym jest, jakimś izo, innym rzutem, ale nie widokiem 3D? nie pisz farmazonów nie będąc pewnym tego co mówisz :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markar Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 Jak ktoś nie rozumie to jemu chodzi o to , co ma wpisać w create, co w draw. Czyli np. set_projection_ortho(); Ja nie pomogę bo nigdy mi się nie udało zrobić takiego czegoś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 https://gmclan.org/index.php?wiki=article&zm=152 poczytaj w dokumentacji tam są odpowiedzi na te wszystkie pytania a jak coś nie będzie wychodziło to zawsze możesz zapytać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CTRL Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 Pshaw! nie zrozumieliśmy się. co prawda poplątałem swój post. jeśli on chce coś takiego stworzyć i pyta, to przepraszam. :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 Poczytaj sobie dokumentacje i nie powinieneś mieć problemów żadnych. Dobre wieści: GMowe 3D do takiego stopnia się do niczego nie nadaje, że aż jest wyjątkowo proste w obsłudze :) Po prostu włączasz tryb 3D i rysujesz co ci potrzeba. Kwadrat to będzie zdaje się d3d_draw_wall lub d3d_draw_floor. A żeby miał teksturę to te funkcję mają argument do tego celu. Tyle, że trzeba ze sprite'a teksturę zrobić przy pomocy chyba sprite_get_texture czy coś takiego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CTRL Opublikowano 9 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2010 background_get_texture(bg) troche w tym sie brudziłem... [...]floor - podłoga. jeśli chcesz rysować to ci gm podpowie: d3d_draw_... cone to chyba stozek, box... pamiętaj o projection! Jeśli postrzebujesz osobistej pomocy, to zgłoś się na PM. Howgh! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się