Skocz do zawartości

Kolizje


DOJO

Rekomendowane odpowiedzi

Znowu wróciłem do GM'a, bo fajny! I postanowiłem zrobić grę RPG... Logicznie już sobie wyjaśniłem jak będzie działać mechanika gry, tylko gorzej z kolizjami, które są strasznie denerwujące.. Postać zamiast zatrzymać się przed nimi - wlatuje w nie i się przycina.. Ciężko to wytłumaczyć.. Do sprawdzania kolizji używam Kwadratu 32x32, który jest trochę dziwny, po kiedy np, idę w prawo - to on chodzi za moją postacią ale jest przesunięty lekko w lewo... Co powoduje przy zatrzymaniu powrót do swojej pozycji a przy kolizjach.. Wlecenie w kolizje...

Podobnie chyba jest z Bounding Box w Sprite... Acha! Wszystkie obrazki postaci (animacje) mają te same wymiary!

 

W linku jest gra i problem..

Kliknij tutaj aby ściągnąć grę!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawiłem, to trochę, powinno działać. Na przyszłość używaj masek, są bardzo przydatne. A tu masz link: tutaj

 

E: Zmniejsz ilość klatek animacji. Myślę, że jeżeli nawet usuniesz ponad połowę, to i tak będzie dobrze wyglądało.

 

Dzięki! Teraz wszystko działa!

I nawet dodałaś mi Code na lepszy.. thx!

 

EDIT:

 

A jak zrobić, że kiedy jestem np, za drzewem, to mnie nie widać bo jak używam Depth, to ładnie wygląda to za drzewem, ale przed drzewem moja głowa się chowa.. Więc to torchę głupio wygląda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...