Skocz do zawartości

Szukanie


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć! Mam problem. Napisałem sobie funkcję Szukaj, która służy mi jako funkcja do szukania w odległości a do b, lecz nie działa :mellow: .

Funkcja zwraca noone, niestety. Oto kod Funkcji:

// Skrypt Szukaj
// Użycie:
// Szukaj(co,odlegloscmin,odlegloscmax) 
// Funkcja Zwraca noone lub id objektu.

co = argument0;
mins = argument1;
maxs = argument2;

b = x;
c = y;

d = x;
e = y;
a = noone;

stanx = false;
stany = false;
a = instance_nearest(d,e,co);

if(a = noone){
return noone;
}
while( not((distance_to_object(a) > mins) and(distance_to_object(a) < maxs))  ){
if( stanx = false and stany = false){
  d += 1;
} else {
  if( stanx = true and stany = false){
  e += 1;
  } else {
  return noone;
  }
}
if(d > room_height){
d = b;
stanx = true;
}
if(e > room_width){
e = c;
stany = true;
}
}

Proszę o pomoc.

Maciej-01.

 

Edit: Post bez emotki. Muszę dodać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że dobrze zrozumiałem, że funkcja ma znaleźć obiekt, który stoi w odległości większej niż odległoscmin, i mniejszej niż odlegloscmax?

GML
var g,i;

g = id

i = -1

with(argument0)

{

if(distance_to_object(g)>argument1)&&(distance_to_object(g)<argument2)

i = id

}

return i

Przetestuję i sprawdzę, czy działa.

 

E: działa doskonale :)

 

E2: nawet nie zauważyłem, że to jest bardzo przydatne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest niemożliwe, u mnie działa doskonale.

E: w kwadracie? No to tworzysz sprite'a kwadratu, na 1 step zmieniasz maskę na ten kwadrat i ustawiasz, że jeśli jakiśtam obiekt będzie w tym kwadracie, to go niszczy.

Nie, nie musisz go dawać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...