Skocz do zawartości

Zagięty tor lotu


Ignis

Rekomendowane odpowiedzi

Problem może być nieco n00bski, jednak jak dotąd robiłem tylko platformówki, dla mnie jest to trudne więc proszę, żebyście wytłumaczyli mi to dość jasno. No to dobra, nie robię takiej typowej strzelanki w której tory lotu pocisku nie wymagają dość dużo trudu lecz u mnie walka ma polegać na obrzucaniu się toporkami. Nie wiem, może trzeba użyć Draw ale ja zbytnio nie umiem z tego korzystać, aha, i chyba muszę zrobić chmarę toporków i oszczepów jako jeden obiekt? Z góry dziękuję za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten "zagięty tor lotu" to parabola - która w kontekście takiego ruchu działa tak, że prędkość pozioma toporka się nie zmienia, a prędkość pionowa jest co stepa zwiększana o jakąś wartość :)

 

Dla przykładu "własny" prosty lot takiej piłki:

GML
//Create

hspd = 2; //Wlasna zmienna odpowiedzialna za predkosc pozioma (hspeed)

vspd = -3; //Pionowa (vspeed)

//Step

vspd += 0.1; //0.1 to grawitacja

x += hspd; //Przesuwamy gracza odpowiednio poziomo i pionowo

y += vspd;

 

W sumie to do tego mogłeś spokojnie użyć gmowej grawitacji (hspeed/vspeed/gravity), a jeśli jesteś w stanie zrobić platformówkę to to nie powinno być problemem, ale teraz już wiesz (mam nadzieję) jak to działa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...