Paqoo Opublikowano 15 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2010 Chcę za pomocą kursorów przesuwać wiersze w konsoli. Wyświetla mi do 6 linii. Po naciśnięciu strzałki w dół linie powinny przejść niżej i analogicznie strzałka w górę - wyżej. Ktoś wie jak to zapisać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 Kolejne wiersze wpisuj jako string do kolejnych komórek jakiejś tablicy. Stwórz sobie jakąś zmienną W określającą na którym wierszu się znajdujesz (pierwszy wiersz do wypisania na samej górze). Następnie w draw w pętli rysuj wiersze od W do W+5. W event'cie naciśnięcia odpowiedniej strzałki zwiększaj, albo zmniejszaj wartość W. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markar Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 To w GM'ie można pisać pod konsolę(wyświetlać w konsoli)?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 Jemu chodzi raczej o taką "własną" konsolę :) A do konsoli dll jakiś jest :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4tk Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 Markar, a co żeś myślał? On kantuje, zrobił screena konsolki i wstawił jako BG >:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 16 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 do góry: for(i=0;i<liczba_linii;i+=1)wiersz[i+1] do dołu: for(i=0;i<liczba_linii;i+=1)wiersz[i-1] Dlaczego to nie działa? OK, teraz przesuwa mi do góry, ale pojawiają się jakieś "0". Do dołu nie mogę przesunąć... if w<liczba_linii{ w+=1} if w>0{ w-=1} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 16 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 Jeśli mi ktoś pomoże to zrobić żeby działało poprawnie to dostanie bezpłatną reklamę na mojej stronie internetowej! Męczę się z tym cały dzień ;s Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 17 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 Wątpię by ci ktoś pomógł, bo opisałeś to w taki sposób, że nijak nie idzie zrozumieć o co ci chodzi (ten ostatni post). Poza tym przeczytaj regulamin. Doubleposty są zabronione. Ale tym razem daruję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 17 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 Nie wiem jaki masz problem, zrobilem teraz na szybkiego jak radzil Platyna: GML (CREATE) linia[0] = "linia 0"; linia[1] = "linia 1"; linia[2] = "linia 2"; linia[3] = "linia 3"; linia[4] = "linia 4"; linia[5] = "linia 5"; linia[6] = "linia 6"; linia[7] = "linia 7"; linia[8] = "linia 8"; linia[9] = "linia 9"; linia[10] = "linia 10"; aktualna_linia = 2; // od ktorej wyswietlamy</span></span> GML (DRAW) var wy; wy = 20; for(i=0;i<5;i+=1) { draw_text(50,wy,linia[aktualna_linia+i]); // wyswietlany od aktualnej_lini do aktualnej_lini+5 czyli 5 linijek wy += 20; // nastepny 20 px nizej } Press up i Press down (ktore podepniesz pod klikniecia w buttony) to kolejno: GML aktualna_linia-=1; aktualna_linia+=1; Jedyny blad jaki moze wyskakiwac to array index out of bounds jesli zjedziesz za nisko lub za wysoko, ale wystarczy odpowiednio dorobic warunki, lub zeby wyswietlalo tylko jak zmienna istnieje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
programistagd Opublikowano 17 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 Witam! Podaję przykład podobny do przykładu Saus'a, ale w pliku GM7(GMK) i z tym, że nie będzie poza indexem tablicy. Dodatkowo lepsze (przynajmniej według mnie) przechodzenie do kolejnej linii. Przykład można pobrać tutaj:Przykład_linie.gmk Co do tej reklamy (jeśli aktualne) to skorzystam chętnie (kontakt na PW). W edicie zamieszczę kod. EDIT: Kod(to samo co w pliku GMK): Create: GML linia[0]="tekst w linii 0" linia[1]="tekst w linii 1" linia[2]="tekst w linii 2" linia[3]="tekst w linii 3" linia[4]="tekst w linii 4" linia[5]="tekst w linii 5" linia[6]="tekst w linii 6" linia[7]="tekst w linii 7" linia[8]="tekst w linii 8"//teksty ilelin=8//ilosc tych tekstow w tablicy tyle ze minus 1 pozycja=0//pozycja domyslna</span> Draw: GML tekst="" for(i=0;i<5;i+=1){ tekst+=linia[i+pozycja]+"#"//dodajemy tekst a # to enter } draw_text(x,y,tekst) Key Up(kursor w górę): GML if(pozycja>0){ pozycja-=1 } Key Down(kursor w dół): GML if(pozycja<ilelin-4){//bo 5 rysujemy od pozycji wiec nie moze byc wieksza bo przy rysowaniu nie zadziala pozycja+=1 } Jeśli efekt jest na odwrót(nie wiem dokładnie, w którą chciałeś zamień kursory (strzałki góra-dół). Jeśli ta reklama jest dalej ważna proszę o kontakt, bo zależy mi na tym. Z góry dziękuję, jak i mam nadzieję, że pomogłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 17 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 Jak mam dodać nową linie z tekstem? Np. po zabiciu potwora? Robie alarm i co mam w kod wpisać? Jeśli chcesz reklame podaj adres linka i treść. Dostaniesz ją na tydzień za free, bo jest płatna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
programistagd Opublikowano 17 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 Witam! Musisz zrobic tak: GML linia[ilelin+1]="tresc" ilelin+=1 I gotowe + musisz przesunac wyswietlanie(jesli chcesz). PS. Link do strony: http://ludzix.cba.pl/. Tekst: Ludzix - gra internetowa Ewentualnie obrazek: http://img641.imageshack.us/img641/5713/ludzixlogo.png Z góry dziękuję i chętni udzielę innej pomocy :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 17 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 Jak zrobić żeby przechidził do ostatnio napisanej linii? W jaki sposób usunąć te teksty "tekst w linii 0" itp. Tylko żeby ich nie było w ogóle! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 17 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 nie piszesz nic znaczy =' '; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 17 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 Udało mi się zrobić żeby przesuwało niżej za każdym razem. Jak pozbyć się tych pustych linii na początku? Draw: GML tekst="" for(i=0;i<5;i+=1){ tekst+=linia[i+pozycja]+"#"//dodajemy tekst a # to enter } draw_text(x,y,tekst) Jak dodać inny tekst? Tzn. ze zmiennej? Np. po zabiciu potwora tekst "Zabiles potwora". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
programistagd Opublikowano 17 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 W tym wypadku jest to po prostu draw'owanie tekstów w tablicy tekst dodajesz sposobem, który ci podałem chwilę temu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 17 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 GML linia[ilelin+1]='['+string(current_hour)+':'+string(current_minute)+'] '+"tresc" ilelin+=1 if(pozycja<ilelin-4){pozycja+=1} To dałem w alarm i nie rozumiem dlaczego kod się psuje jeśli wstawię zamiast "tresc" cokolwiek innego!? Chciałbym żeby była to zmienna przechowująca tekst. Tekst byłby wysłany od potwora i wyświetlany. Dlaczego nie mogę tak zrobić? GML tekst="" for(i=0;i<5;i+=1){ tekst+=linia[i+pozycja]+"#"//dodajemy tekst a # to enter } draw_text(x,y,tekst) To jest draw... Rozwiązałem problem. Nazwałem tak samo dwie zmienne i się pomieszały... Zostaje więc sprawa - jak przejść na początku, na sam dół? Bo trzeba przewijać te 8 linii za każdym razem przy starcie gry... Wykorzystam te linie do zrobienia malego samouczka... Problem rozwiazany :) Jak pobrać te wszystkie linie do zapisu w plik tekstowy? Nie chce pobrać mi linii powyżej 5 (czyli poza pętlą). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
programistagd Opublikowano 18 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2010 Jak chcesz zapisać wszystkie linie to tak: GML pl=file_text_open_write("plik.txt") for(i=0;i<ilelin;i+=1){ file_text_write_string(pl,linia) file_text_writeln(pl) } file_text_close(pl) EDIT: Jeśli chodzi o coś innego chętnie odpowiem, ale po 15 :( , bo idę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 18 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2010 Dzięki! O to właśnie chodziło :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się