TO_mek Opublikowano 10 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2010 Witam! Wpadl mi w rece Netbook Acer Aspire One z grafika Intel GMA 500 i pojawil sie problem. Wszelkie gierki napisane w GM dzialaja koszmarnie wolno. Czy moze ktos ma juz porownanie z innymi zintegrowanymi kartami graficznymi w malych Netbookach? Co ciekawe sam komputer dziala znosnie, testy directX sa ok, dzialaja gierki firmy Zylom (takie byly preinstalowane na tym spzecie), niezle dziala odtwarzanie divxow natomiast kilka prostych gierek napisanych za dawnych czasow w gm4 maja fps ~5. Takze swiezsze "produkcje" (gm7 czy 8) to okolice pieciu klatek na sekunde. Moze ktos cos na to poradzic? Intel GMA to nie jest jakas rewelacja ale tez gierki napisane w GM ktore testuje to nie jakies rozbudowane produkcje a dzialaja jak pokaz slajdow natomiast inne gry o niebo lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 10 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2010 Opis na necie nie wskazuje na sprzętową przyczynę wolnego działania. Widocznie GM w tych grach wywołuje instrukcje zapewne emulowane programowo przez sterowniki. Napisz prostą aplikację testową, sprawdzającą które elementy ile FPS wyciągają max. Na pierwszy plan bierz surfaces i particles. dalej tryb 3D (i sposób wyświetlania: vertexy/modele). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TO_mek Opublikowano 10 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2010 Na pierwszy plan bierz surfaces i particles. dalej tryb 3D (i sposób wyświetlania: vertexy/modele). Tyle ze te 5 FPS maja i gierki nie wykorzystujace ani surfaces ani efektow particles a tym bardziej 3d. Na razie jeszcze powalcze z alternatywnymi sterownikami do grafiki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 10 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2010 a wlasnie, sciagnij sterowniki ze strony producenta (wazne by sie nie pomylic ktore dokladnie przeznaczone dla Twojej karty) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TO_mek Opublikowano 16 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 a wlasnie, sciagnij sterowniki ze strony producenta (wazne by sie nie pomylic ktore dokladnie przeznaczone dla Twojej karty) Niestety alternatywne sterowniki nie dzialaja a najnowsze ze strony producenta zmienily tylko wersje z 10.09 na 10.12 i nie widac roznicy. Zauwazylem ze gdy wylacze wyswietlanie tekstow w evencie Draw to wtedy gra wraca do swoich 30fps. Nie bardzo mam pomysl jak zoptymalizowac wyswietlanie tekstu na ekranie. GML draw_set_font(ArialB); draw_set_color(make_color(250, 250, 250)); draw_set_halign(fa_left); draw_text(5,5,'FPS:'+string(fps)+' / Room Speed:'+string(room_speed)) draw_text(view_xview[0]+180, view_yview[0]+420, "SILA : "+ string(global.sila)+" ZADOWOLENIE :"+string(global.zadowolenie)+" Punkty: "+ string(global.punkty)); draw_text(view_xview[0]+180, view_yview[0]+440, "Roznica wzg. środka kufla i strefy: "+ string(global.roznica)); draw_text(view_xview[0]+180, view_yview[0]+460, "B, C - dodatkowe babelki, W - plama wody, Z - zmiana poziomu zadowolenia"); draw_text(view_xview[0]+180, view_yview[0]+480, "M - nowa mucha, F - flaszka, K - krzeslo, G - gluty"); draw_text(view_xview[0]+180, view_yview[0]+500, "Wlączenie NEONU: 1-6, Swiatlo: S, PAUZA: P, Zmiana ROOMA: O "); draw_text(view_xview[0]+180, view_yview[0]+520, "Dodanie/Odjecie/Zerowanie Punktow: 8/9/0"); draw_text(view_xview[0]+180, view_yview[0]+540, "Dodanie/Odjecie Zadowolenia: Z/X"); draw_text(view_xview[0]+180, view_yview[0]+560, "Sterowanie kuflem piwa: Kursory Lewo/Prawo"); draw_text(view_xview[0]+180, view_yview[0]+580, "R-odczyt HS, Q-zapis HS, N-dodanie zycia"); draw_set_halign(fa_left); draw_set_valign(fa_top); draw_set_font(TimesB); //czy bold i jaka wielkosc okresla sie juz w obiekcie font draw_set_color(make_color(105, 250, 25)); draw_text(view_xview[0]+110, view_yview[0]+49, global.hs_tekst1); draw_set_color(make_color(250, 10, 130)); //od GM 6.1 draw_text(view_xview[0]+110, view_yview[0]+62, global.hs_tekst2); draw_set_color(make_color(75, 230, 250)); //od GM 6.1 draw_text(view_xview[0]+110, view_yview[0]+74, global.hs_tekst3); EDIT: Podzielilem ekran na kawalki w ktorych sa wyswietlane teksty za pomoca surface i dokonuje zmian tylko przy zmianie wartosci zmiennych tekstowych. Efekt jest taki ze gra zaczela dzialac na 30fps do momentu kiedy nastepuje aktualizacja powloki bo wtedy nastepuje cos jakby czkawka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się