Skocz do zawartości

prosta gra rpg :p


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

jeden temacik na wszystkie moje problemy ;)

(tamte można wykasować żeby nie było śmiecenia)

 

Następny problem:

 

Potworki na mapce poruszają się losowo w 4 kierunkach < > /\ \/ robią to skokami co 16 pikseli bo takich tile'i używam. Jak narazie zbyt inteligentnie się nie zachowują ale chciałem że gdy bohater do nich podejdzie to te zaczną go gonic. Problemu akurat z tym bym nie miał, ale jak zrobić żeby go goniły skacząc co 16 pikseli tylko w tych 4 kierunkach (nie na ukos itd.)?

No i wrzucić tego raczej w alarm nie będzie trudno? :P

 

Dzięki za wszelką pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie ma po drodze przeszkód terenowych, to sprawa jest chyba nawet bardzo prosta. Sprawdzasz kierunek od potworka do gracza, dzielisz przez 90 i zaokrąglasz. Przydaloby sie, zeby ta czynnosc byla powtarzana, bo bestia nigdy nie znajdzie gracza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kod systemu walki :

 

//jesli atak potworka większy niz obrona bohatera to...

if monatt + round(random(10)) > global.herodef + round(random(10))

{

// hp bohatera jest odejmowane od wartosci broni potworka + jego siły - zbroi bohatera

global.hp -= monwep + round(random(monstr)) - global.heroarm

// to jest nieważne :P

global.dmgmon = monwep + round(random(monstr)) - global.heroarm

}

 

Chodzi o to jak to przekształcić żeby program sprawdzał jeżeli

global.hp -= monwep + round(random(monstr)) - global.heroarm

 

global.hp jest liczbą ujemną to przyjmował ją jako liczbe zero ponieważ aktualnie gdy potworek uderzy za -2 to jest to dodawane do HP bohatera.

 

dzieki za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

if dmg<0 then exit ?

 

 

no chyba nie bo exit konczy caly scrypt a to jest tylko jego czesc, w dalszej czesci sprawdza czy bohater zdołał zranić potworka i jest ta sama sytuacja: jesli trafi za -1 to sie to dodaje do hp potworka :/

 

chodzi o to jeżeli działanie

global.hp -= monwep + round(random(monstr)) - global.heroarm

będzie ujemne to program będzie je traktował jako 0

 

 

EDIT

 

problem rozwiązany:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...