David Dark Opublikowano 2 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2006 Witam, jeden temacik na wszystkie moje problemy ;) (tamte można wykasować żeby nie było śmiecenia) Następny problem: Potworki na mapce poruszają się losowo w 4 kierunkach < > /\ \/ robią to skokami co 16 pikseli bo takich tile'i używam. Jak narazie zbyt inteligentnie się nie zachowują ale chciałem że gdy bohater do nich podejdzie to te zaczną go gonic. Problemu akurat z tym bym nie miał, ale jak zrobić żeby go goniły skacząc co 16 pikseli tylko w tych 4 kierunkach (nie na ukos itd.)? No i wrzucić tego raczej w alarm nie będzie trudno? :P Dzięki za wszelką pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woock Opublikowano 2 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2006 Jeśli nie ma po drodze przeszkód terenowych, to sprawa jest chyba nawet bardzo prosta. Sprawdzasz kierunek od potworka do gracza, dzielisz przez 90 i zaokrąglasz. Przydaloby sie, zeby ta czynnosc byla powtarzana, bo bestia nigdy nie znajdzie gracza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
David Dark Opublikowano 2 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2006 są przeszkody, drzewka i inne potworki także są przeszkodami. potworki ruszają sie co 20 stepów i mają 1 ruch. Mógłbyś mi pokozać mniejwięcej to co masz namyśli? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
David Dark Opublikowano 10 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2006 Kod systemu walki : //jesli atak potworka większy niz obrona bohatera to... if monatt + round(random(10)) > global.herodef + round(random(10)) { // hp bohatera jest odejmowane od wartosci broni potworka + jego siły - zbroi bohatera global.hp -= monwep + round(random(monstr)) - global.heroarm // to jest nieważne :P global.dmgmon = monwep + round(random(monstr)) - global.heroarm } Chodzi o to jak to przekształcić żeby program sprawdzał jeżeli global.hp -= monwep + round(random(monstr)) - global.heroarm global.hp jest liczbą ujemną to przyjmował ją jako liczbe zero ponieważ aktualnie gdy potworek uderzy za -2 to jest to dodawane do HP bohatera. dzieki za pomoc! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quetzacotl Opublikowano 10 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2006 if dmg<0 then exit ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
David Dark Opublikowano 10 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2006 if dmg<0 then exit ? no chyba nie bo exit konczy caly scrypt a to jest tylko jego czesc, w dalszej czesci sprawdza czy bohater zdołał zranić potworka i jest ta sama sytuacja: jesli trafi za -1 to sie to dodaje do hp potworka :/ chodzi o to jeżeli działanie global.hp -= monwep + round(random(monstr)) - global.heroarm będzie ujemne to program będzie je traktował jako 0 EDIT problem rozwiązany:-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się