Skocz do zawartości

Strzelanie al'a cs2d


Wojo

Rekomendowane odpowiedzi

właśnie zrobiłem grę strzelanke z obracaniem wokół kursora ustawiłem środek sprita i gdy przy obracaniu strzelam to sprite naboju jest skierowany w jedną stronę poziomą i gdy strzelam przy obracaniu to zamiast naboje lecieć s karabinu lecą z głowy albo z ramion mam nadzieje że pomożecie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lengthdir_x(len,dir) Returns the horizontal x-component of the vector determined by the indicated length and direction.

lengthdir_y(len,dir) Returns the vertical y-component of the vector determined by the indicated length and direction.

Żeby lepiej wytłumaczyć: działają one w taki sposób, że wyliczają pozycję (odpowiednio x i y) z punktu 0. Len to odległość o ile ma się przesunąć pozycja, a dir to kierunek, w który ma się przesunąć (u ciebie to będzie direction).

Robimy tak:

GML
px=x+lengthdir_x(iles,direction);

py=y+lengthdir_y(iles,direction);

i teraz mamy zmienne px i py, które będą tą potrzebną pozycją. Jeżeli karabin jest trochę z boku to można dodać/odjąć od direction, a długość samemu trzeba ustalić.

 

ED: ooo spóźniłem się nieco :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam wersję lite i chcę po prostu wiedzieć co mam zrobić z tym strzelaniem no chyba że zedytujecie mi ten plik wiem że to głupio brzmi ale proszę

o i jeszcze jakby się dało chcę wiedzieć jak dodać animacje do ruchu gta i jak to mam zedytować w GM bardzo proszę o pomoc jutro o 12:45 tu zobaczę bo mam informatykę

Pozdrawiam serdecznie. :bye1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób 2 czy tam więcej spritów bohatera tak aby wszystkie sprity tworzyły animacje i je zmieniaj sprity to jedyne rozwiązanie jakie przychodzi mi na myśl w wersji lite trochę zabawy w tym jest ale jeśli to nie pomoże to zostaje tylko kupno pro, a jak nie ma się kasy to piractwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób 2 czy tam więcej spritów bohatera tak aby wszystkie sprity tworzyły animacje i je zmieniaj sprity to jedyne rozwiązanie jakie przychodzi mi na myśl w wersji lite trochę zabawy w tym jest ale jeśli to nie pomoże to zostaje tylko kupno pro, a jak nie ma się kasy to piractwo.

Skoro mowa o tym, że w wersji lite to jedyne rozwiązanie mogę Ci tak pomóc:

Zrób, że jak jest przekręcony w górę to wartość ma np. 0 (zapisz sobie to gdzieś np. w //). Zrób najlepiej parę warunków tak abyś miał też jak masz przycisk góra i prawo to na ukos idzie. Jak będzie np. wartość 3 ("idę" ze wskazówkami zegara pod względęm wartości) to strzela w prawo. Rób tak dalej rób to będziesz miał całość. :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem na myśli abyście dali przykład na wersję lite a z animacją to raczej sobie poradzę bo domyślam się jak najbardziej zależy mi na tym strzelaniu za pomoc z góry dziękuję

 

 

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...