Skocz do zawartości

Strzelający samolot, i przeciwnik :/


Rekomendowane odpowiedzi

Było!

 

W każdym samolocie dajesz w Create:

GML
hp = 5; // dowolna ilosc zyc</span></span></span></span>

Kolizja z pociskiem:

GML
hp -= 1;

 

with ( other)

instance_destroy();

 

if ( hp <= 0 )

instance_destroy();// smierc</span></span></span></span>

Tworzenie pocisku:

GML
with( instance_create( x, y, Pocisk ) )

{

direction = Bohater.direction;

speed = 5; // szybkosc

}

Warto dodać do powyższego kodu na początku linijki:

GML
if ( time < room_speed * <ilosc_sekund_opoznienia_strzalu> )

exit;

else

time = 0;

W Create bohatera:

GML
time = 0;

W Stepie:

GML
time += 1;
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było!

 

W każdym samolocie dajesz w Create:

GMLhp = 5; // dowolna ilosc zyc

Kolizja z pociskiem:

GMLhp -= 1;

 

with ( other)

instance_destroy();

 

if ( hp <= 0 )

instance_destroy();// smierc

Tworzenie pocisku:

GMLwith( instance_create( x, y, Pocisk ) )

{

direction = Bohater.direction;

speed = 5; // szybkosc

}

 

Dzięki! Zaraz sprawdzę czy działa.

 

 

Edit: No niby wszystko pięknie tylko, że pocisk leci do tyłu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz tez bardziej urealistycznić gre, gdyż naprawde, nikt nie trafia tak celnie, żeby zawsze zabierało 1/5 hp... wpisz sobie w kolizji z pociskiem

GML
hp -= 2 + abs ( round ( 10 ) ); // Zabiera wtedy od 2 do 10 hp, w zaokrągleniu...

with (other) instance_destroy(); // Niszczy pocisk</span>

A dalej co zrobic to już Slash napisał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...