Backspace Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 Cześć. Czy mógłby ktoś mi pomóc? Problem jest taki, że chce aby mój samolot strzelał do wroga, i po np. 5 pociskach DEAD ;d Tak samo z przeciwnikiem. Liczę, że ktoś mi pomoże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MagnusArias Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 W o_player ustawiasz w kolizji w o_pocisk (jesli posiadasz zmienna "hp" GML hp-=20 tak samo jest w o_wrog Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slash (Pental) Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 Było! W każdym samolocie dajesz w Create: GML hp = 5; // dowolna ilosc zyc</span></span></span></span> Kolizja z pociskiem: GML hp -= 1; with ( other) instance_destroy(); if ( hp <= 0 ) instance_destroy();// smierc</span></span></span></span> Tworzenie pocisku: GML with( instance_create( x, y, Pocisk ) ) { direction = Bohater.direction; speed = 5; // szybkosc } Warto dodać do powyższego kodu na początku linijki: GML if ( time < room_speed * <ilosc_sekund_opoznienia_strzalu> ) exit; else time = 0; W Create bohatera: GML time = 0; W Stepie: GML time += 1; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Backspace Opublikowano 4 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 Było! W każdym samolocie dajesz w Create: GMLhp = 5; // dowolna ilosc zyc Kolizja z pociskiem: GMLhp -= 1; with ( other) instance_destroy(); if ( hp <= 0 ) instance_destroy();// smierc Tworzenie pocisku: GMLwith( instance_create( x, y, Pocisk ) ) { direction = Bohater.direction; speed = 5; // szybkosc } Dzięki! Zaraz sprawdzę czy działa. Edit: No niby wszystko pięknie tylko, że pocisk leci do tyłu :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MagnusArias Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 Możesz tez bardziej urealistycznić gre, gdyż naprawde, nikt nie trafia tak celnie, żeby zawsze zabierało 1/5 hp... wpisz sobie w kolizji z pociskiem GML hp -= 2 + abs ( round ( 10 ) ); // Zabiera wtedy od 2 do 10 hp, w zaokrągleniu... with (other) instance_destroy(); // Niszczy pocisk</span> A dalej co zrobic to już Slash napisał... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Backspace Opublikowano 4 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 Bardzo wam dziękuje za pomoc :) Zobaczymy co z tego wyjdzie, sprawdzę :santa: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się