Skocz do zawartości

Przykład animacji szkieletowej


Ignis

Rekomendowane odpowiedzi

przeciez napisal.

Możesz ją zastąpić tworząc sekwencję rotacji, czyli 360 klatek odpowiednio zorientowanej grafiki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instrukcja:

  1. Włączamy wbudowany w Game Makera edytor kodu.
  2. Rysujemy odpowiednią grafikę obróconą w prawo.
  3. Animation -> Rotation Sequence. Wpisujesz w obu okienkach 360.
Jak to zaimplementować?

 

Każde:

GML
draw_sprite_ext( cos1, cos2, cos3, cos4, cos5, cos6, cos7, cos8, cos9 );

Zamieniasz na:

GML
draw_sprite( cos1, cos6, cos3, cos4 );

 

"Cosie" to w rzeczywistości argumenty. Te, które nas obchodzą to:

  1. cos1 (sprite) - nazwa sprite'a, którego konkretną klatkę wyświetlimy
  2. cos2 (image) - jest to numer klatki, a numer klatki to w rzeczywistości:
  3. cos6 (direction) - o ile stopni ma być obrócona klatka (0-360). Widzimy zależność między powyższą wartością.
  4. cos3 (x) - pozioma współrzędna
  5. cos4 (y) - pionowa współrzędna
Styknie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...