geralt100 Opublikowano 2 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2010 jak zrobić aby ludek ześlizgnął się z pochyłości? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 2 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2010 załóżmy że postać ma 32x32, kąt nachylenia powierzchni wynosi 45 i originy są ustawione na 0 GML (step) if place_free(x+1,y+1) // aby postać spadała szybciej zwiększ po prostu te jedynki do 4 czy 5 x+=1 y+=1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
geralt100 Opublikowano 3 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2010 nie o to mi zbytnio chodziło, nie działa, mam fizykę gry platformowej, która nie współdziała z tym, np. gdy skacze automatycznie skręca w lewo, a chodziło o to by w zetknięciu z obiektem obj_oblodzona_pochylnia ten ześlizgiwał się na dół (pochylnia ma 45 stopni) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 Jeśli Cie dobrze zrozumiełem to możesz zrobić tak jak Ci napisał kolega wyżej, ale z lekką modyfikacją. GML if ( distance_to_object(obj_oblodzona_pochylnia)<1 ) { if place_free(x+1,y+1) { x+=1 y+=1 }else if place_free(x-1,y+1) { x-=1 y+=1 } } EDIT: Mój błąd xD już poprawiłem. Miał to być by się ześlizgiwał w lewo bądzi w prawo w zależności od pochylni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 5 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2010 Nawet nie zgłębiałem się, czy ten kod będzie ogółem jako tako działał, ale GML if place_free(x-1,y-1) { x-=1 y-=1 } do góry się chyba nie ślizgamy : O (y+(=)1) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się