uzu13 Opublikowano 28 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2010 Witam. Mam pytanie, czy da się zrobić coś takiego, że jak rysuję sprite'a, i mam np. niewidzialny kolor czerwony, to czy da się jeszcze rysować drugim niewidzialnym kolorem ale np. zielonym. I potem w obiektach dać im jakieś funkcje czyli np. kolizja z czerwonym kolorem dzieje się to, a z zielonym dzieje się to. Jak tak się nie da to może coś innego w podobny sposób można zrobić, co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 28 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2010 Nie. Tak jak ty chcesz się nie da. Zależy o co ci chodzi, bo można sprawdzać odległość i gdy jakaś tam to kolizja z czerwonym, a jak jakaś tam to z innym :P @Edit: On nie jest niewidzialny, tylko GM 7 i niżej widzi go jako przeźroczystosć, w GM8 już jest obsługa przeźroczystości, więc tam kolor "nie znika". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don_soyer Opublikowano 28 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2010 możesz zrobic draw_circle/rectangle/roundrect wokół obiektu z którym ma zajść kolizja, lub swojego i dać mu alpha=0 albo poprostu dodajesz obiekt z maską takiej wielkości i inny obiekt z większą/mniejszą maska, które podążają za obiektem i z nimi robisz kolizje moge ci przykład zrobić jak chcesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uzu13 Opublikowano 28 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2010 Z odległościami to wiem ale nie o to mi chodzi. Robię objekt BOT, on ma sobie chocić i chodzić, i jak jest odwrócony do mnie plecami to mnie nie widzi, a jak twarzą to widzi i dzieje się akcja. Jak jest plecami odwrócony i ja strzelę, on to słyszy( i tu właśnie odległości wykorzystuję) i dzieje się akcja. Chodzi mi o to abym mógł do niego podejść gdy jest odwrócony plecami, a jak twarzą to widzi mnie i strzela. Na 1 przykładzie, ide do bota i nic się nie dzieje. Na 2 przykładzie jestem w polu widzenia bota, ale on jest plecami odwrócony i nic się nie dzieje. Na 3 przykładzie jestem w polu widzenia bota, on jest twarzą odwrócony do mnie i ma się wykonać jakaś akcja. Edit: pisałem jak eltix pisał:D PS: elitix, jak byś mogł to zrób przykład. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 28 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2010 Odległość od bota sprawdzasz przy pomocy point_distance(); Teraz aby sprawdzić czy cię widzi musisz porównać jego kierunek (direction) z kierunkiem do gracza (point_direction();). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 28 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2010 Jest już takie coś, że wróg ma przed sobą taki obj, żółte światło i to jest jego pole widzenia, poszukaj w przykładach :P @EDIT:https://gmclan.org/index.php?sciagnijplik=87 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don_soyer Opublikowano 28 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2010 aa pole widzenia chciałeś. to powyżej masz. ale jeśli to nie to to napisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 28 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2010 Trochę skomplikowanie wszystko wytłumaczyłeś, ale coś tam zrozumiałem... A co do niewidzialnego koloru to po prostu daj biały. GM widzi go jako niewidzialny a to bardzo użyteczne w moich grach :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 28 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2010 A co do niewidzialnego koloru to po prostu daj biały. GM widzi go jako niewidzialny a to bardzo użyteczne w moich grach Cierp! Panie, nie wiesz o co on pyta a się wypowiadasz i to na dodatek wygadujesz jakieś herezje. Kolor przezroczysty to nie zawsze biały. To kolor znajdujący się w lewym dolnym rogu sprite'a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się