IamTheLaw Opublikowano 24 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2010 Witam, mam taki problem, dopiero sie ucze kodu draw text. Niestety umiem tyle co nic a potrzebnymi jest bialy kwadrat o szerokosci 64 pixeli i 32 wysokosci. Na tym kwadracie w kolorze seledynowym napis: Health= (zmienna health). I zeby kwadrat z napisem byl zawsze na wierzchu i w lewym gornym rogu viewa. Bardzo mi to jest potrzebne do mojej gry. Z gory dzieki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2010 Na początku rysuj kwadrat a dopiero potem napis E. A co do rysowania kwadrata użyj draw_rectangle czy jakoś tak ale to Ci się wyświetli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IamTheLaw Opublikowano 24 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2010 Tyle to i ja wiem tyle ze za cholere nie moge pojac draw text, moglby ktos podrzucic gotowy kod? Przydalo by mi sie to bardzo teraz i w przyszlosci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2010 Proste, zrób sobie obiekt, który będzie miał ustawiony depth na -10000. Potem w evencie Draw tego obiektu daj taki kod: GML draw_set_color(c_white) draw_rectangle(view_wview[0]-64,view_yview[0],view_wview[0],view_yview[0]+32,false) draw_set_color(c_aqua) draw_set_halign(fa_center) draw_text(view_wview[0]-32,view_yview[0]+16,"Health="+string(health)) view_wview - szerokość viewa view_yview - pozycja viewa w osi y draw_set_halign() - "przypasowanie" tekstu: fa_left - od lewego marginesu fa_center - wyśrodkowany tekst fa_right - od prawego marginesu E: ups, to miał być lewy górny róg? <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 24 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2010 Funkcje rysujące (zaczynające się na draw_...) daje się zazwyczaj w evencie draw. Jak chcesz to co napisałes powyżej to będzie tak GML //draw draw_set_color(c_white); draw_rectangle(view_xview,view_yview,view_xview+szerokosc,view_yview+wysokosc,0); draw_set_color(make_color_rgb(5,240,90)); draw_text(view_xview+iles,view_yview+iles,string(health)); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2010 Tyle to i ja wiem tyle ze za cholere nie moge pojac draw text, moglby ktos podrzucic gotowy kod? Przydalo by mi sie to bardzo teraz i w przyszlosci nie wiem czego nie możesz pojąć w funkcji draw_text(x,y,string) może powiedziałbyś to wprost a nie mówisz jakimś dziwnym kodem że nie wiesz jak zrobić to żeby na kwadracie kod napisać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IamTheLaw Opublikowano 24 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2010 Dzieki Muczek ze oprocz kodu dales wytlumaczenie, stary jestem ci bardzo wdzieczny :thumbsup: Btw, nie wyswietla sie, a moja gra ma rozdielczosc 320x240 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się