Exigo Opublikowano 23 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2010 Mamy prosty kod sprawdzający, czy współrzędne obiektu A znajdują się w obrębie współrzędnych innego obiektu B, zwracających informacje, czy kolizja jest, czy nie ma - proste. Co, jeśli obiektów sprawdzających inne obiekty jest dużo? Na pewno wydajnościowo to szybkie nie jest właśnie w tym przypadku, chociaż przy małej liczby 'sprawdzań' - przeżyje. Jednak... czy są inne sposoby na wykrywanie, nie wpływające znacząco na zużycie obliczeniowe przy notabene dużych ilościach obiektów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 23 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2010 SAT+wykluczanie niewidocznych quadtree Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exigo Opublikowano 23 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2010 Można jaśniej? Ewentualnie - bardziej rozwinąć. ;x Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 23 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2010 Cała mapę wrzucasz do drzewa czwórkowego. Następnie w zależności jak obliczana jest fizyka wyciągasz sektory, które są widoczne lub w zasięgu(określonym przez Ciebie) następnie tylko na nich(obiektach w nich zawartych) wykonujesz testy kolizyjne lub jeśli są to wieloboki robisz testy na podstawie bounding sphere i dopiero do tych co zostały używasz SAT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się