pamparampa Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 mam kod GML if obrot=1 {if y>=542 {midblok=0 if !midblok {instance_create(obj_klocek1_1.x,obj_klocek1_1.y,obj_klocek1_5) instance_create(obj_klocek1_2.x,obj_klocek1_2.y,obj_klocek1_5) instance_create(obj_klocek1_3.x,obj_klocek1_3.y,obj_klocek1_5) instance_create(obj_klocek1_4.x,obj_klocek1_4.y,obj_klocek1_5) instance_deactivate_object(obj_klocek1_1) instance_deactivate_object(obj_klocek1_2) instance_deactivate_object(obj_klocek1_3) instance_deactivate_object(obj_klocek1_4) y=0 midblok=1 } } } i jak obiekt dochodzi do y=542 to pojawia się error, że nieznany obj_klocek1_1.x. dlaczego tak się dzieje skoro najpierw robi się instance_create a dopiero później instance_deactivate? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CTRL Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 posprawdzane nazwy? jeśli każda wyświetla się na różowo, to powinno być ok... upewnij sie że jest w roomie klocek1 ale... nadal szukam... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 obj_klocek1_1.x czyli, błąd musi być przy instance_create. Na pewno ten obiekt (...klocek1_1) jest stworzony przed wykonaniem warunku? ED: GML {midblok=0 if !midblok {instance_create(obj_klocek1_1.x,obj_klocek1_1.y,obj_klocek1_5) instance_create(obj_klocek1_2.x,obj_klocek1_2.y,obj_klocek1_5) instance_create(obj_klocek1_3.x,obj_klocek1_3.y,obj_klocek1_5) instance_create(obj_klocek1_4.x,obj_klocek1_4.y,obj_klocek1_5) instance_deactivate_object(obj_klocek1_1) instance_deactivate_object(obj_klocek1_2) instance_deactivate_object(obj_klocek1_3) instance_deactivate_object(obj_klocek1_4) y=0 midblok=1 } } Czemu służy ten kod? :o Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 Zrobiłem wg Twojego kodu przykład. Za pierwszym razem, gdy object0 przekroczył 548y, pojawiły się 4 obj_klocek1_5, ale za drugim razem - ten sam błąd. Tamte obiekty zostały zdezaktywowane, więc to naturalne, że nie można ich wykryć. Gdy usunąłem: midblok=0 błąd zniknął. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pamparampa Opublikowano 22 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 obj_klocek1_1.x czyli, błąd musi być przy instance_create. Na pewno ten obiekt (...klocek1_1) jest stworzony przed wykonaniem warunku? ED: GML{midblok=0 if !midblok {instance_create(obj_klocek1_1.x,obj_klocek1_1.y,obj_klocek1_5) instance_create(obj_klocek1_2.x,obj_klocek1_2.y,obj_klocek1_5) instance_create(obj_klocek1_3.x,obj_klocek1_3.y,obj_klocek1_5) instance_create(obj_klocek1_4.x,obj_klocek1_4.y,obj_klocek1_5) instance_deactivate_object(obj_klocek1_1) instance_deactivate_object(obj_klocek1_2) instance_deactivate_object(obj_klocek1_3) instance_deactivate_object(obj_klocek1_4) y=0 midblok=1 } } Czemu służy ten kod? :o robię tetrisa i spadające obiekty(obj_klocek1_1/2/3/4) zostawiają na dole obiekty, które je zastępują (obj_klocek1_5), żeby tamte mogły być ponownie użyte Ps już opanowałem sytuację tak że dzięki za chęci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się