Skocz do zawartości

probowalem wiele sposobow i nic


dyzmek

Rekomendowane odpowiedzi

Temat1:

jak zrobić że np:ja obj_Gracz podchodze na daną odległość do obj_wrog i wyskakuje mu dymek z danym tekstem np:nie ruszaj się bo strzelam. jak to zrobić ? ale dymek ma się zmieniać co np 10 sekund prosze tutaj macie przykład o co mi chodzi.

 

 

obj_gracz-co ty tu robisz (za 10 sekund)

 

wrog-juz nie jestem z tobą oni więcej płacą (za 10 sekund)

 

obj_gracz-co jak to ale..... (za 5 sekund)

 

wrog-nie ma zadnego ale to juz koniec (no i koniec dialogu)

 

jak takie coś zrobić ??

 

 

Temat2:

jak zrobić by drzwi otwieraly się jak zdobędę klucz mialem jeden przykład ale był zły prosże o podawanie swoich przykładzików wielkie dzieki.

 

 

Temat3:

witam chce zrobic otworzenie drzwi za pomoca klucza chodzi mi o naj prostszy sposob juz mialem pare przykladow probowalem i nic prosze o jakis krok po kroku opisany przyklad.nawet na klockach probowalem i nic z tego.prosze o jakis w kodzie ale łatwym dla początkującego dziekuje.

 

Nie zakładaj na każde głupie, proste pytanie nowego tematu!

lepiej już pisz wszystko w jednym.

Marek.S

 

 

Kur*a jeszcze raz a znów dostaniesz blokadę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jejku losie dopomóż, ;/

Dobra dla świetego spokoju mojej duszy :

 

robisz sprity tych dymków.

potem:

 

skrypt RysujDymek('text',spr,time);

GML
//wysrodkuj spr dymkow

var _x,_y,_s,_txt;//zmienne tymczasowe

_x = self.x;//pozycja x

_y = self.y-90;//pozycja y

_s = argument1;//sprite

_txt = argument0;//tekst

draw_sprite(_s,false,_x,_y);//ew draw_sprite_ext(), rysowanie sprite

var _sY,_sX;

_sY = sprite_get_height(_s);//pobieranie wysokosci sprite

_sX = sprite_get_width(_s);//pobieranie szerowkosci sprite

draw_text_ext(_x+5-_sX/2,_y-_sY/2,_txt,14,_sX);//wyswietlanie tekstu, trywialne obliczonko

var _time;

_time = argument2

if ( Alarm = false )

{

self.alarm[0] = _time*room_speed;

Alarm = true;

}

 

Create:

GML
Alarm = false

spr = choose(sprite0,sprite1,sprite2);

tekst = 'elo';

alarmm = 10;

 

 

Alarm[0]:

 

 

GML
Alarm = false;

spr = choose(sprite0,sprite1,sprite2);

tekst = 'co ty tu robisz'

alarmm = 5;

 

i draw:

 

GML
RysujDymek(tekst,spr, alarmm);//skrypt rysujący dymek</span>

 

 

 

Pobaw sie zmiennymi do edycji bo pisalem to na speeda i nie mialem czasu sprawdzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra nie chcę tekstu ani dymkód.

piszcie jak zrobić drzwi otwierające się za pomocą klucza bo ten sposób co był u dyzmakena czy u innych jest beznadziejny poproszę jakiś kodem pisany a nie na klockach.ale dla pocżatkujących proszę.

uwierz mi na klockach będzie ci łatwiej a więc tak

OBJ_gracz przy kolizji z kluczem change into OBJ_gracz2

i OBJ_gracz2 przy kolizji z drzwiami otwiera je

i gitara :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ak zrobić że np:ja obj_Gracz podchodze na daną odległość do obj_wrog i wyskakuje mu dymek z danym tekstem np:nie ruszaj się bo strzelam. jak to zrobić ? ale dymek ma się zmieniać co np 10 sekund prosze tutaj macie przykład o co mi chodzi.

 

dobra nie chcę tekstu ani dymkód.

 

kurde chłopcze zdecyduj sie co ty chcesz a czego nie. powiem ci tak, naucz się najpierw czegoś a nie zadajesz takie pytania gdzie my dajemy odpowiedz a ty dalej nie wiesz jak to zrobic.

 

@Farkraj niedawno mowił że z boku widok, ala mario.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...