dyzmek Opublikowano 19 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2010 Temat1: jak zrobić że np:ja obj_Gracz podchodze na daną odległość do obj_wrog i wyskakuje mu dymek z danym tekstem np:nie ruszaj się bo strzelam. jak to zrobić ? ale dymek ma się zmieniać co np 10 sekund prosze tutaj macie przykład o co mi chodzi. obj_gracz-co ty tu robisz (za 10 sekund) wrog-juz nie jestem z tobą oni więcej płacą (za 10 sekund) obj_gracz-co jak to ale..... (za 5 sekund) wrog-nie ma zadnego ale to juz koniec (no i koniec dialogu) jak takie coś zrobić ?? Temat2: jak zrobić by drzwi otwieraly się jak zdobędę klucz mialem jeden przykład ale był zły prosże o podawanie swoich przykładzików wielkie dzieki. Temat3: witam chce zrobic otworzenie drzwi za pomoca klucza chodzi mi o naj prostszy sposob juz mialem pare przykladow probowalem i nic prosze o jakis krok po kroku opisany przyklad.nawet na klockach probowalem i nic z tego.prosze o jakis w kodzie ale łatwym dla początkującego dziekuje. Nie zakładaj na każde głupie, proste pytanie nowego tematu! lepiej już pisz wszystko w jednym. Marek.S Kur*a jeszcze raz a znów dostaniesz blokadę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 19 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2010 no wiesz możesz na początku rysować dymek i potem w alarmach ustawić co ile ma się rysować następny tekst albo po prostu zrób dialogi gdzieś na stronie jest przykład wykonany przez Gnyska poszukaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 20 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2010 O jejku losie dopomóż, ;/ Dobra dla świetego spokoju mojej duszy : robisz sprity tych dymków. potem: skrypt RysujDymek('text',spr,time); GML //wysrodkuj spr dymkow var _x,_y,_s,_txt;//zmienne tymczasowe _x = self.x;//pozycja x _y = self.y-90;//pozycja y _s = argument1;//sprite _txt = argument0;//tekst draw_sprite(_s,false,_x,_y);//ew draw_sprite_ext(), rysowanie sprite var _sY,_sX; _sY = sprite_get_height(_s);//pobieranie wysokosci sprite _sX = sprite_get_width(_s);//pobieranie szerowkosci sprite draw_text_ext(_x+5-_sX/2,_y-_sY/2,_txt,14,_sX);//wyswietlanie tekstu, trywialne obliczonko var _time; _time = argument2 if ( Alarm = false ) { self.alarm[0] = _time*room_speed; Alarm = true; } Create: GML Alarm = false spr = choose(sprite0,sprite1,sprite2); tekst = 'elo'; alarmm = 10; Alarm[0]: GML Alarm = false; spr = choose(sprite0,sprite1,sprite2); tekst = 'co ty tu robisz' alarmm = 5; i draw: GML RysujDymek(tekst,spr, alarmm);//skrypt rysujący dymek</span> Pobaw sie zmiennymi do edycji bo pisalem to na speeda i nie mialem czasu sprawdzic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyzmek Opublikowano 20 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2010 dobra nie chcę tekstu ani dymkód. piszcie jak zrobić drzwi otwierające się za pomocą klucza bo ten sposób co był u dyzmakena czy u innych jest beznadziejny poproszę jakiś kodem pisany a nie na klockach.ale dla pocżatkujących proszę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojo Opublikowano 20 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2010 dobra nie chcę tekstu ani dymkód. piszcie jak zrobić drzwi otwierające się za pomocą klucza bo ten sposób co był u dyzmakena czy u innych jest beznadziejny poproszę jakiś kodem pisany a nie na klockach.ale dla pocżatkujących proszę. uwierz mi na klockach będzie ci łatwiej a więc tak OBJ_gracz przy kolizji z kluczem change into OBJ_gracz2 i OBJ_gracz2 przy kolizji z drzwiami otwiera je i gitara :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 20 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2010 Wojo: Głupoty gadasz. Niby łatwiej, ale później z trudniejszymi rzeczami będzie problem i "nauka GMa od nowa". Robisz tak: GML //gracz create klucz=0; //kolizja z kluczem klucz=1; //kolizja z drzwiami if(klucz==1) { with(other) { instance_destroy() }; klucz=0; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farkraj Opublikowano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2010 może powiedz w jakim rzucie masz grę? ; / Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2010 ak zrobić że np:ja obj_Gracz podchodze na daną odległość do obj_wrog i wyskakuje mu dymek z danym tekstem np:nie ruszaj się bo strzelam. jak to zrobić ? ale dymek ma się zmieniać co np 10 sekund prosze tutaj macie przykład o co mi chodzi. dobra nie chcę tekstu ani dymkód. kurde chłopcze zdecyduj sie co ty chcesz a czego nie. powiem ci tak, naucz się najpierw czegoś a nie zadajesz takie pytania gdzie my dajemy odpowiedz a ty dalej nie wiesz jak to zrobic. @Farkraj niedawno mowił że z boku widok, ala mario. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się