Skocz do zawartości

Obrót wokół lufy...


achito22

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Zrobiłem grę ( widok z góry ).Dałem orgin postaci na lufe pistoletu,żeby z tamtąd wylatywały pociski,postać obraca się wokół lufy.

1.Jak zrobić aby postać obracała się normalnie,ale żeby pociski wylatywały z lufy.

2.W karabinie maszynowym w evencie Glob left button dałem skrypt :

GML
a=instance_create(x,y,bullet)

a.speed=10

.Jak zrobić aby pociski wylatywały w większym odstępie czasu?

3.Jak zrobić Naboje i magazynki.

Z góry dziękuje za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Kierunek lufy ustawiasz tak:

GML
direction = point_direction( Lufa.x, Lufa.y, mouse_x, mouse_y );

image_angle = direction;

2. Odstępy czasowe:

GML
// Create

alarm[ 0 ] = 1;

// Alarm 0

moge_strzelac = true;

alarm[ 0 ] = room_speed * <ilosc sekund>;

// Robienie pocisku

if ( moge_strzelac )

{

a=instance_create(x,y,bullet)

a.speed=10

moge_strzelac = false;

}

FAQ, FAQ i jeszcze raz FAQ!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. jeśli masz wersje pro to użyj draw_sprite_ext jeśli nie zostaje Ci zabawa z lenghtdir 'ami.

2. alarmami w obj_hero daj kod

GML (create)
ms=1

GML (Glob left button)
ms=0 alarm[0]=20//tu padajesz cas w stepach aby odczekać 1 sek daj 30</span></span>

GML (alarm0)
]ms=1

3.

GML (create)
in=30//początkowa ilość naboi w magazynku

im=3//ilość magazynków</span></span>

GML (Glob left button)
in-=1 //E. chociaż to będzie lepiej jak dasz w create naboju i zaadaresujesz zmienną obj_hero.in-=1</span>

GML (step)
if in=0 && im>0

{in=30}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...