achito22 Opublikowano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 Witam.Zrobiłem grę ( widok z góry ).Dałem orgin postaci na lufe pistoletu,żeby z tamtąd wylatywały pociski,postać obraca się wokół lufy. 1.Jak zrobić aby postać obracała się normalnie,ale żeby pociski wylatywały z lufy. 2.W karabinie maszynowym w evencie Glob left button dałem skrypt : GML a=instance_create(x,y,bullet) a.speed=10 .Jak zrobić aby pociski wylatywały w większym odstępie czasu? 3.Jak zrobić Naboje i magazynki. Z góry dziękuje za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slash (Pental) Opublikowano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 1. Kierunek lufy ustawiasz tak: GML direction = point_direction( Lufa.x, Lufa.y, mouse_x, mouse_y ); image_angle = direction; 2. Odstępy czasowe: GML // Create alarm[ 0 ] = 1; // Alarm 0 moge_strzelac = true; alarm[ 0 ] = room_speed * <ilosc sekund>; // Robienie pocisku if ( moge_strzelac ) { a=instance_create(x,y,bullet) a.speed=10 moge_strzelac = false; } FAQ, FAQ i jeszcze raz FAQ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 1. jeśli masz wersje pro to użyj draw_sprite_ext jeśli nie zostaje Ci zabawa z lenghtdir 'ami. 2. alarmami w obj_hero daj kod GML (create) ms=1 GML (Glob left button) ms=0 alarm[0]=20//tu padajesz cas w stepach aby odczekać 1 sek daj 30</span></span> GML (alarm0) ]ms=1 3. GML (create) in=30//początkowa ilość naboi w magazynku im=3//ilość magazynków</span></span> GML (Glob left button) in-=1 //E. chociaż to będzie lepiej jak dasz w create naboju i zaadaresujesz zmienną obj_hero.in-=1</span> GML (step) if in=0 && im>0 {in=30} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slash (Pental) Opublikowano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 GML (step) if in=0 && im>0 {in=30} Mały błąd. Prawidłowo: GML (step) if ( !in && im ) { in = 30; im -= 1; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mipo57 Opublikowano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 mu chodziło chyba o to żeby pocisk wylatywał z lufy a nie ze środka obiektu masz tutaj przykład Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CTRL Opublikowano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 odpowiedź to: lengrids (poprawcie mnie bo popsułem) GML a=instance_create(x+lengthdir_x(50,direction+80),y+lengthdir_y(50,direction+80),pocisk) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 Taki tematów były już setki. Użyj lengthdir'ów. Poczytaj sobie o nich w helpie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się