Skocz do zawartości

Siatka wyświetlana w grze


Czarny Ass

Rekomendowane odpowiedzi

To powinno działać:

GML
//create

global.siatka=surface_create(room_width,room_height);

surface_set_target(global.siatka);

draw_clear_alpha(c_white,0);

for(xx=0;xx<room_width;xx+=60)

{

draw_line(xx,0,xx,room_height);

}

for(yy=0;yy<room_height;yy+=45)

{

draw_line(0,yy,room_width,yy);

}

surface_reset_target();

 

//draw

draw_surface(0,0,global.siatka);

 

//game_end

surface_free(global.siatka);

 

Ewentualnie, jako wersja dla leniwego, zrób sprite'a pojedynczego kawałka siatki i drawuj w pętli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lub bez surfaców:

 

Create

GML
rx = view_wview div 60;//ew room_width

ry = view_hview div 45;//ew room_height</span>

Draw:

 

GML
for(i=0;i<=rx;i+=1)

{

for(j=0;j<=ry;j+=1)

{

draw_rectangle(view_xview+0+i*60,view_yview+0,view_xview+0,view_yview+0+45*j,true)

}

}

 

 

Ewentualnie, jako wersja dla leniwego, zrób sprite'a pojedynczego kawałka siatki i drawuj w pętli.

 

 

Jesli ma duzy room to zmuli mu to strasznie ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...