Czarny Ass Opublikowano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 Jak zrobić aby w grze wyświetlała się siatka o wymiarach 60x45? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 To powinno działać: GML //create global.siatka=surface_create(room_width,room_height); surface_set_target(global.siatka); draw_clear_alpha(c_white,0); for(xx=0;xx<room_width;xx+=60) { draw_line(xx,0,xx,room_height); } for(yy=0;yy<room_height;yy+=45) { draw_line(0,yy,room_width,yy); } surface_reset_target(); //draw draw_surface(0,0,global.siatka); //game_end surface_free(global.siatka); Ewentualnie, jako wersja dla leniwego, zrób sprite'a pojedynczego kawałka siatki i drawuj w pętli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 lub bez surfaców: Create GML rx = view_wview div 60;//ew room_width ry = view_hview div 45;//ew room_height</span> Draw: GML for(i=0;i<=rx;i+=1) { for(j=0;j<=ry;j+=1) { draw_rectangle(view_xview+0+i*60,view_yview+0,view_xview+0,view_yview+0+45*j,true) } } Ewentualnie, jako wersja dla leniwego, zrób sprite'a pojedynczego kawałka siatki i drawuj w pętli. Jesli ma duzy room to zmuli mu to strasznie ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 Duże surface'y też mulą. A zawsze można wyświetlać, tylko te aktualnie w polu widzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 Duże surface'y też mulą. A zawsze można wyświetlać, tylko te aktualnie w polu widzenia. Własnie to o wiele zwieksza wydajność dlatego dałem kod na wyświetlanie tylko w obszarze widzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się