Skocz do zawartości

Bug w TD


klech

Rekomendowane odpowiedzi

Wieże nie strzelają do nowo przybyłych przeciwników mimo iż kod jest prawidłowy.

 

Step wieży:

 

GML
a_wait+=1;

if distance_to_object(obj_skieletal)<50 and a_wait=30

{

instance_create(x,y,obj_bullet)

a_wait=0

}

 

Wszystkie zmienne są zdeklarowane.Z góry dziękuję.Używam GM6.1.

 

EDIT:THX temat można zamknąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a_wait rośnie do nieskończoności więc szansa, że będzie miało wartość równą 30 a obj_skieletal będzie bliżej niż 50 pikseli w tym samym momencie jest malutka.

 

Rozwiązanie pierwsze:

GML
if a_wait<30

a_wait+=1;

 

if distance_to_object(obj_skieletal)<50 and a_wait=30

 

{ instance_create(x,y,obj_bullet) a_wait=0 }

 

Rozwiązanie drugie:

GML
a_wait+=1;

 

if distance_to_object(obj_skieletal)<50 and a_wait>=30

 

{ instance_create(x,y,obj_bullet) a_wait=0 }

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój kod trochę bez sensu ale nie ważne

GML
if instance_exists(obj_skieletal)

{

near=instance_nearest(x,y,obj_skieletal)

direction=point_direction(x,y,near.x,near.y)

image_angle=direction

}

if a_wait<30 a_wait+=1

else

{

if distance_to_object(near)<50

{

p=instance_create(x,y,obj_bullet)

p.direction=direction

p.speed=10

a_wait=0

}

}

Teraz będzie działać:P

Jak nie masz pro to wywal linijkę z image_angle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...