klech Opublikowano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 Wieże nie strzelają do nowo przybyłych przeciwników mimo iż kod jest prawidłowy. Step wieży: GML a_wait+=1; if distance_to_object(obj_skieletal)<50 and a_wait=30 { instance_create(x,y,obj_bullet) a_wait=0 } Wszystkie zmienne są zdeklarowane.Z góry dziękuję.Używam GM6.1. EDIT:THX temat można zamknąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Japanstache Opublikowano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 a_wait rośnie do nieskończoności więc szansa, że będzie miało wartość równą 30 a obj_skieletal będzie bliżej niż 50 pikseli w tym samym momencie jest malutka. Rozwiązanie pierwsze: GML if a_wait<30 a_wait+=1; if distance_to_object(obj_skieletal)<50 and a_wait=30 { instance_create(x,y,obj_bullet) a_wait=0 } Rozwiązanie drugie: GML a_wait+=1; if distance_to_object(obj_skieletal)<50 and a_wait>=30 { instance_create(x,y,obj_bullet) a_wait=0 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 Twój kod trochę bez sensu ale nie ważne GML if instance_exists(obj_skieletal) { near=instance_nearest(x,y,obj_skieletal) direction=point_direction(x,y,near.x,near.y) image_angle=direction } if a_wait<30 a_wait+=1 else { if distance_to_object(near)<50 { p=instance_create(x,y,obj_bullet) p.direction=direction p.speed=10 a_wait=0 } } Teraz będzie działać:P Jak nie masz pro to wywal linijkę z image_angle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się