Skocz do zawartości

Losowy ruch przeciwnika


Cover

Rekomendowane odpowiedzi

Poszukuję jakiegoś przykładu losowego ruchu przeciwnika do gry platformowej. Dokładniej, to nie tyle losowego, co takiego, że chodzi od lewa do prawa (nie wiedziałem, jak to napisać).

Coś takiego:

OBJEKT>>>KIERUNEK oraz KIERUNEK<<<OBJEKT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tworzysz obiekt o nazwie Blok i obiekt o nazwie Potwor.

 

Obiekt Blok -> odznaczasz Visible (widzialność), zaznaczasz Solid

 

Obiekt Potwor ->

 

Create:

GML
hspeed = 3;

Kolizja z Blokiem:

GML
hspeed *= -1;

 

Polecam przejrzeć FAQ zanim zadasz kolejne pytanie. Ewentualnie przykład platformówki autorstwa Marka Overmarsa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim się spytałem, sprawdziłem przykład gry platformowej Marka Overmarsa, ale wiele akcji to Unkown Action, jak np. losowy kierunek przeciwników. FAQ też przejrzałem, i nie znalazłem odpowiedzi. Gdy robię tak, jak Slash napisał, to bohater musi przeskoczyć przez niewidzialny obiekt służący do wyznaczenia trasy przeciwnikowi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...