Cover Opublikowano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 Poszukuję jakiegoś przykładu losowego ruchu przeciwnika do gry platformowej. Dokładniej, to nie tyle losowego, co takiego, że chodzi od lewa do prawa (nie wiedziałem, jak to napisać). Coś takiego: OBJEKT>>>KIERUNEK oraz KIERUNEK<<<OBJEKT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slash (Pental) Opublikowano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 Tworzysz obiekt o nazwie Blok i obiekt o nazwie Potwor. Obiekt Blok -> odznaczasz Visible (widzialność), zaznaczasz Solid Obiekt Potwor -> Create: GML hspeed = 3; Kolizja z Blokiem: GML hspeed *= -1; Polecam przejrzeć FAQ zanim zadasz kolejne pytanie. Ewentualnie przykład platformówki autorstwa Marka Overmarsa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 ewentualnie raz na dany okres zmieniaj mu kierunek o 180 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markar Opublikowano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 Przy kolizji z przeszkodą image_xscale powinno działać, nie jeste pewien. EDIT: Nie, nie pokręciło mi się xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 image_xscale oznacza tylko skalowanie grafiki względem osi x ehh;/ Kierunek ruchu to direction. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cover Opublikowano 9 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 Zanim się spytałem, sprawdziłem przykład gry platformowej Marka Overmarsa, ale wiele akcji to Unkown Action, jak np. losowy kierunek przeciwników. FAQ też przejrzałem, i nie znalazłem odpowiedzi. Gdy robię tak, jak Slash napisał, to bohater musi przeskoczyć przez niewidzialny obiekt służący do wyznaczenia trasy przeciwnikowi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się